KudoZ home » English to Hungarian » Transport / Transportation / Shipping

post-importation audit

Hungarian translation: behozatalt követő utólagos ellenőrzés


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:post-importation audit
Hungarian translation:behozatalt követő utólagos ellenőrzés
Entered by: Csilla Takacs

10:40 Apr 29, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Transport / Transportation / Shipping / Vámkezelés
English term or phrase: post-importation audit
A vonatkozó mondatrész így hangzik: during any post-importation audit any time after release of the goods by the customs
Csilla Takacs
Hungary
behozatalt követő utólagos ellenőrzés
Explanation:
Jellemzően 2 viszonylatban alkalmazva találkoztam eddig a kifejezéssel.

a) behozatali vámkezelés későbbi vámellenőrzéssel - pl. az áru belép az EU területére, majd vámkezelés nélkül továbbszállítják és az importőr szerinti államban vámkezeltetik. E vámkezelés során bocsátják szabad forgalomba az árut. Ebben az összefüggésben a "post" az időben a belépést követően későbbi időpontban bekövetkező vámkezelésre szokott utalni.

b) Behozatalkor sor kerül ellenőrzésre, behozatali vámkezelésre, az árúk szabad forgalomba bocsátására (release of gods into free circulation). Ezt követően a vámszerveknek lehetőségük van ún. utólagos ellenőrzést is lefolytatni. Ekkor a "post" előtag az utólagos, újabb ellenőrzésre utal.

A "during any post-importation audit any time after release of the goods by the customs" kifejezésből a b) szerinti változatra tippelek, s akkor szükséges kifejezni, hogy a behozatali vámkezelést követő újabb, utólag lefolytatott ellenőrzésről van szó --> behozatalt követő utólagos ellenőrzés



--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2008-05-06 10:28:23 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Köszönöm a pontokat. :-)
Selected response from:

Kathrin.B
Grading comment
Köszönöm a pontos magyarázatot!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6behozatalt követő ellenőrzés
Eniko Wright
4behozatalt követő utólagos ellenőrzés
Kathrin.B


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
behozatalt követő ellenőrzés


Explanation:
esetleg importálást követő ellenőrzés/auditálás

Eniko Wright
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sandor HEGYI: Igen, itt is található az importálást követőre példa: http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...
13 mins
  -> Köszönöm Sándor!

agree  DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation
38 mins
  -> Köszönöm Pálma!

agree  Barna-Jozsef Bokor: igen, ez azt jelenti
1 hr
  -> Köszönöm!

agree  Iosif JUHASZ
4 hrs

agree  Tradeuro Language Services
4 hrs

agree  xxxzsuzsa369
10 hrs

1 day22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
behozatalt követő utólagos ellenőrzés


Explanation:
Jellemzően 2 viszonylatban alkalmazva találkoztam eddig a kifejezéssel.

a) behozatali vámkezelés későbbi vámellenőrzéssel - pl. az áru belép az EU területére, majd vámkezelés nélkül továbbszállítják és az importőr szerinti államban vámkezeltetik. E vámkezelés során bocsátják szabad forgalomba az árut. Ebben az összefüggésben a "post" az időben a belépést követően későbbi időpontban bekövetkező vámkezelésre szokott utalni.

b) Behozatalkor sor kerül ellenőrzésre, behozatali vámkezelésre, az árúk szabad forgalomba bocsátására (release of gods into free circulation). Ezt követően a vámszerveknek lehetőségük van ún. utólagos ellenőrzést is lefolytatni. Ekkor a "post" előtag az utólagos, újabb ellenőrzésre utal.

A "during any post-importation audit any time after release of the goods by the customs" kifejezésből a b) szerinti változatra tippelek, s akkor szükséges kifejezni, hogy a behozatali vámkezelést követő újabb, utólag lefolytatott ellenőrzésről van szó --> behozatalt követő utólagos ellenőrzés



--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2008-05-06 10:28:23 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Köszönöm a pontokat. :-)

Kathrin.B
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm a pontos magyarázatot!