KudoZ home » English to Hungarian » Wine / Oenology / Viticulture

stil wine

Hungarian translation: csendes bor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:still wine
Hungarian translation:csendes bor
Entered by: SZM

10:37 Nov 6, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Wine / Oenology / Viticulture
English term or phrase: stil wine
Így van leírva, egy l-lel, valószínűleg tévesen.
A "still wine" kritériuma, hogy ne tartalmazzon széndioxidot.
Tudnátok erre illő meghatározást, vagy jobb egyszerűen bornak fordítani?
SZM
csendes bor
Explanation:
http://www.mimi.hu/borok/csendes_bor.html

Széndioxidot alig vagy egyáltalán nem tartalmazó bor.

--------------------------------------------------
Note added at 2 óra (2007-11-06 13:09:36 GMT)
--------------------------------------------------

Tudomásom - és az internet szerint - ez egy borkategória. Természetesen függ a fordítandó anyag jellegétől is, miként fordítjuk a kifejezést. Ha minden igaz, minden bor csendes borként kezdi....:)

--------------------------------------------------
Note added at 2 óra (2007-11-06 13:12:00 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.aborfesztival.hu/borversenyek/cikk.php?id=43&c=67...
Selected response from:

valderby
Grading comment
Látom nem én vagyok az egyedüli, aki ezt most hallja először, de de meggyőztetek, hogy ilyen kifejezés már létezik. Köszönöm a segítséget.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3csendes bor
valderby
4bor
Dr. Janos Annus


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bor


Explanation:
Lásd magyarázatomat ugyanitt a másik javaslatban.

Dr. Janos Annus
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
csendes bor


Explanation:
http://www.mimi.hu/borok/csendes_bor.html

Széndioxidot alig vagy egyáltalán nem tartalmazó bor.

--------------------------------------------------
Note added at 2 óra (2007-11-06 13:09:36 GMT)
--------------------------------------------------

Tudomásom - és az internet szerint - ez egy borkategória. Természetesen függ a fordítandó anyag jellegétől is, miként fordítjuk a kifejezést. Ha minden igaz, minden bor csendes borként kezdi....:)

--------------------------------------------------
Note added at 2 óra (2007-11-06 13:12:00 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.aborfesztival.hu/borversenyek/cikk.php?id=43&c=67...

valderby
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Látom nem én vagyok az egyedüli, aki ezt most hallja először, de de meggyőztetek, hogy ilyen kifejezés már létezik. Köszönöm a segítséget.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hungary GMK: igen, ellentéte a pezgőbor (ha palackban van) vagy habzóbor (palack nélkül)
7 mins

neutral  Dr. Janos Annus: Hát, én otthon még csendes borról nem hallottam, és a repülőgépen is csak a vízzel kapcsolatosan kérdezik meg, hogy "plain" vagy "sparkling"- Egyszerűen A ***bor***. Szerintem.
1 hr
  -> http://www.aborfesztival.hu/borversenyek/cikk.php?id=43&c=67...

agree  Krisztina Lelik: újabban elterjedt a tükörfordításból
4 hrs

agree  xxxzsuzsa369: Én sem hallottam még, de szaknyelven úgy látom így hívják: http://www.borregio.hu/index.php?open_module=kult&open_submo...
4 hrs