KudoZ home » English to Hungarian » Zoology

red grouper

Hungarian translation: vörös csíkossügér (Epinephelus mario )


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:red grouper
Hungarian translation:vörös csíkossügér (Epinephelus mario )
Entered by: Krisztina Bottai

15:37 Apr 4, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Zoology / halak
English term or phrase: red grouper
Ez egy Vörös-tengeri hal; ez lenne a fehér rája vagy a hegedűrája?
Krisztina Bottai
France
vörös csíkossügér (Epinephelus mario )
Explanation:
Selected response from:

Dora Miklody
Hungary
Grading comment
Köszönöm mindenkinek a segítséget.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5vörös csíkossügér (Epinephelus mario )
Dora Miklody
4 +1
Dora Miklody
3Epinephelus morioHalmoforBT


Discussion entries: 3





  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1


Explanation:
szerintem nincs magyar neve
magyarul létezik vörös sügér, de ez nem az
ilyesmi van, akadémiánál kell magyar nevet engedélyeztetni ha nagyon kell magyar név

--------------------------------------------------
Note added at 46 perc (2007-04-04 16:24:14 GMT)
--------------------------------------------------

vörös csíkossügér (Epinephelus mario )
a fenti honlapon rosszul szerepel a latin név, hiába a neten is csak az tud lenni, amit az emberek írnak be oda


    Reference: http://marinefisheries.org/FishID/groupred.html
Dora Miklody
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ilaszlo: Te nyerted az ügyességi versenyt.
13 mins
  -> néha nekem is lehet szerencsém :)

46 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
vörös csíkossügér (Epinephelus mario )


Explanation:


Dora Miklody
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm mindenkinek a segítséget.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ilaszlo
8 mins

agree  Áron Török
10 mins

agree  HalmoforBT: Azt hiszem, hogy a "morio" a helyes, nagyon sok Google találatot ad (a red grouper is stimmel).
3 hrs

agree  Katalin Sandor: Hogy csináltad? A következő kérdésnél leírt módszerrel megtalálhatatlan (valamiért E. morio az összes találat. Visszafelé viszont működik. Hiába, a web sem tökéletes...)./Isteni! Többet kéne főznünk!
3 hrs
  -> bosszantott a dolog és egy csomó receptet találtam ezzel a hallal és az egyik írta latinul is és onnét már működött. Az angolszászok nem mindig figyelnek a latin nevek pontos írására, mit nekik egy a vagy o :))

agree  Sz_Csaba: Sz_Csaba
761 days

49 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Epinephelus morio


Explanation:
Magyar nevet nem találtam, de a "white grouper" a következő találatot adja: A fűrészesfogú sügér (Epinephelus aeneus) a szubtrópusi tengerekben él, a keleti Atlanti-óceánban és a déli Földközi-tengerben. Maximális hosszúsága 120 cm, maximális súlya 25 kg. Neve angolul white grouper, mely kifejezést több másik halra is használják, (pl. Epinephelus flavolimbatus, nyugatindiai csíkos sügér és a venezuelai sügér fajokra.) Afrikában nagyon népszerű halfaj, a helyi konyhák specialitása. Érdekesség, hogy a 2000 frankos CFA (Afrikai valutaközösségi frank) bankjegyen a fűrészesfogú sügér szerepel. A bankjegy másik oldalán közlekedési eszközök és egy híd látható.




HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian