KudoZ home » English to Latvian » Education / Pedagogy

National Qualifications Educational Authority

Latvian translation: izglītības standartizācijas valsts komisija/pārvalde/iestāde utt.


08:58 Sep 20, 2007
English to Latvian translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
English term or phrase: National Qualifications Educational Authority
Tā ir iestāde Īrijā. Mēģinu izdomāt latvisku variantu. Varbūt kāds var palīdzēt. Paldies.
Freimanis
Latvian translation:izglītības standartizācijas valsts komisija/pārvalde/iestāde utt.
Explanation:
Neko jaunu jau nepateicu, bet latviski "valsts" vārdu salikumos valsts iestāde vai valsts aģentūra vienmēr ir beigās. Nevis "Valsts nodarbinātības aģentūra" bet "Nodarbinātības valsts aģentūra". Viegli saprast, kāpēc. Un jā, es nekad šajā gadījumā neteiktu "nacionālā". Vārdam "authority" ir neskaitāmi daudz tulkojumu, no kuriem "iestāde" latviski, manuprāt, ir visneveiklākais.

No otras puses, ja atmetam oriģināla noteiktās robežas (subjektīvas!), iespējams "izglītības kvalitātes valsts komisija utt" ir vēl viena opcija, jo mūsu IZM tāda nodaļa pastāv. Un ideja jau apmēram tā pati. Vārdsakot, izlemiet, cik tālu esat gatavs atkāpties no orģināla.

WWW saiti skatīt zemāk:
Selected response from:

mjbjosh
Grading comment
paldies. izklausās latviski. pēdējā laikā iestādes, plāni un citas lietas kļuvušas nacionālas, kaut gan patiesībā vienkārši ir valsts.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1izglītības standartizācijas valsts komisija/pārvalde/iestāde utt.mjbjosh
4Nacionālā izglītības kvalifikāciju standartizācijas iestāde
Inese Poga-Smith
3Nacionālo izglītības standartu iestāde/pārvalde
Ilona Kangro


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
national qualifications educational authority
Nacionālo izglītības standartu iestāde/pārvalde


Explanation:
Izlasīju internetā, ar ko šī iestāde nodarbojas, un manuprāt varētu tulkot šādi.

Ilona Kangro
Latvia
Specializes in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 4

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
national qualifications educational authority
Nacionālā izglītības kvalifikāciju standartizācijas iestāde


Explanation:
Šī iestāde nenodarbojas ar izglītības standartu izstrādi, jo izglības standarts nosaka izglītības saturu, mērķus un kritērijus izglītības programmu apguves līmeņa novērtēšanai.
Izglītības kvalifikācija savukārt ir

Kvalifikācija

A. Augstākās izglītības kvalifikācija

Jebkurš grāds, diploms vai cits dokuments, ko piešķir kompetenta iestāde, apliecinot augstākās izglītības programmas sekmīgu pabeigšanu.

B. Kvalifikācijas, kas dod tiesības stāties augstskolā

Jebkurš diploms vai cits dokuments, ko izsniedz kompetenta iestāde, apliecinot sekmīgu izglītības programmas pabeigšanu un kas dod tā īpašniekam tiesības tikt uzņemtam augstskolā (skat. definīciju par tiesībām stāties augstskolā).

Tā kā šīs iestādes galvenie mērķi ir:

The National Qualifications Authority of Ireland is a body of 14 members appointed by the Minister of Education and Science. The members are nominated by Government Ministers and national stakeholders in education and training. The Authority has three principal objectives:

the establishment and maintenance of a framework of qualifications for the development, recognition and award of qualifications based on standards of knowledge, skill or competence to be acquired by learners

the establishment and promotion of the maintenance and improvement of the standards of awards of the further and higher education and training sector, other than in the existing universities

the promotion and facilitation of access, transfer and progression throughout the span of education and training provision.




    Reference: http://www.nqai.ie/en/FAQ/Answer,34,en.html
    Reference: http://www.coe.lv/konv_sar.php?kid=169
Inese Poga-Smith
Canada
Works in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 4

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
national qualifications educational authority
izglītības standartizācijas valsts komisija/pārvalde/iestāde utt.


Explanation:
Neko jaunu jau nepateicu, bet latviski "valsts" vārdu salikumos valsts iestāde vai valsts aģentūra vienmēr ir beigās. Nevis "Valsts nodarbinātības aģentūra" bet "Nodarbinātības valsts aģentūra". Viegli saprast, kāpēc. Un jā, es nekad šajā gadījumā neteiktu "nacionālā". Vārdam "authority" ir neskaitāmi daudz tulkojumu, no kuriem "iestāde" latviski, manuprāt, ir visneveiklākais.

No otras puses, ja atmetam oriģināla noteiktās robežas (subjektīvas!), iespējams "izglītības kvalitātes valsts komisija utt" ir vēl viena opcija, jo mūsu IZM tāda nodaļa pastāv. Un ideja jau apmēram tā pati. Vārdsakot, izlemiet, cik tālu esat gatavs atkāpties no orģināla.

WWW saiti skatīt zemāk:


    Reference: http://izm.izm.gov.lv/ministrija/kontakti.html
mjbjosh
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 4
Grading comment
paldies. izklausās latviski. pēdējā laikā iestādes, plāni un citas lietas kļuvušas nacionālas, kaut gan patiesībā vienkārši ir valsts.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evija Rimšāne
1 hr