KudoZ home » English to Latvian » Genetics

DNA loading dye

Latvian translation: DNS parauga uznešanas un iezīmēšanas krāsa


08:28 Jul 4, 2008
English to Latvian translations [PRO]
Science - Genetics
English term or phrase: DNA loading dye
The 6X DNA Loading Dye is used to prepare DNA markers and samples for loading on agarose or polyacrylamide gels. The optimized solution contains two dyes, bromophenol blue and xylene cyanol FF, for visual tracking of DNA migration during electrophoresis.
http://www.fermentas.com/catalog/electrophoresis/6xloadingsd...
IevaM
Latvia
Latvian translation:DNS parauga uznešanas un iezīmēšanas krāsa
Explanation:
Krāsu izmanto DNS fragmentu iezīmēšanai, pirms paraugu "uznes" vai uzliek agarozes gēlam.
Tika minēts apzīmējums "interkelējoša" krāsa, no angļu "intercalate", kas faktiski nozīmē to pašu pievienošanu, t. i., pievienošanu, uzlikšanu agarozes gēlam

Varbūt "iezīmēšanas krāsa DNS fragmenta uzlikšanai/uznešanai" ir pat labāk.

Procesam iespējams sekot, ja DNS tiek krāsota ar interkelējošu krāsu - etīdija bromīdu (kancerogēna viela - tādēļ pievienošanas laikā un saskarē ar gēlu vienmēr uzvilkt cimdus). Etīdija bromīdu lieto zemā koncentrācijā - uz 100 ml agarozes pievieno 15 ml etīdija bromīda ar konc. 10 mg/ml. Apskatot gēlu ultravioletajā apgaismojumā, var pamanīt pat 1 ng DNS.

Sagatavot dotos DNS paraugus gela elektroforēzei un uznest uz gela:

katram DNS paraugam (paraugos atrodas ar dažādiem restrikcijas enzīmiem šķelta plazmīda pBR322; paraugus pagatavojuši citu grupu studenti tādā pat veidā, kā to darīsiet Jūs; nodarbības ierobežotais laiks neļauj sagaidīt, brīdi, kad Jūsu pašu enzimātiskās šķelšanas paraugi būs gatavi analīzei gelelektroforēzē) ar automātisko pipeti (modelis P20) pievienojiet 3 ml 6x uznešanas krāsas (GLB) un samaisiet pipetējot;
10 ml parauga ienesiet gela bedrītēs (paraugu izvietojuma shema gelā parādīta 1. attēlā);
atbilstošajās gela bedrītēs iepildiet arī 5 ml DNS fragmentu garuma standarta (paraugu izvietojuma shema gelā parādīta 1. attēlā).


Katrā ziņā nekāda lādēšana tur tomēr nenotiek.
Selected response from:

Inese Poga-Smith
Canada
Grading comment
Paldies!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4DNS parauga uznešanas un iezīmēšanas krāsa
Inese Poga-Smith
2DNS lādētājs
Ieva Englund


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
dna loading dye
DNS lādētājs


Explanation:
Mans, vairāk jau minējums, + viena atsauce ar tulkojumu lidzīgam terminam. Varbūt, ka noder.

http://raksti.daba.lv/referaati/2002/IBalke/metodika.htm#a4

Ieva Englund
Sweden
Native speaker of: Native in LatvianLatvian, Native in SwedishSwedish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dna loading dye
DNS parauga uznešanas un iezīmēšanas krāsa


Explanation:
Krāsu izmanto DNS fragmentu iezīmēšanai, pirms paraugu "uznes" vai uzliek agarozes gēlam.
Tika minēts apzīmējums "interkelējoša" krāsa, no angļu "intercalate", kas faktiski nozīmē to pašu pievienošanu, t. i., pievienošanu, uzlikšanu agarozes gēlam

Varbūt "iezīmēšanas krāsa DNS fragmenta uzlikšanai/uznešanai" ir pat labāk.

Procesam iespējams sekot, ja DNS tiek krāsota ar interkelējošu krāsu - etīdija bromīdu (kancerogēna viela - tādēļ pievienošanas laikā un saskarē ar gēlu vienmēr uzvilkt cimdus). Etīdija bromīdu lieto zemā koncentrācijā - uz 100 ml agarozes pievieno 15 ml etīdija bromīda ar konc. 10 mg/ml. Apskatot gēlu ultravioletajā apgaismojumā, var pamanīt pat 1 ng DNS.

Sagatavot dotos DNS paraugus gela elektroforēzei un uznest uz gela:

katram DNS paraugam (paraugos atrodas ar dažādiem restrikcijas enzīmiem šķelta plazmīda pBR322; paraugus pagatavojuši citu grupu studenti tādā pat veidā, kā to darīsiet Jūs; nodarbības ierobežotais laiks neļauj sagaidīt, brīdi, kad Jūsu pašu enzimātiskās šķelšanas paraugi būs gatavi analīzei gelelektroforēzē) ar automātisko pipeti (modelis P20) pievienojiet 3 ml 6x uznešanas krāsas (GLB) un samaisiet pipetējot;
10 ml parauga ienesiet gela bedrītēs (paraugu izvietojuma shema gelā parādīta 1. attēlā);
atbilstošajās gela bedrītēs iepildiet arī 5 ml DNS fragmentu garuma standarta (paraugu izvietojuma shema gelā parādīta 1. attēlā).


Katrā ziņā nekāda lādēšana tur tomēr nenotiek.

Example sentence(s):

    Reference: http://raksti.daba.lv/referaati/2007/gzarins/Metodes.htm
    Reference: http://209.85.135.104/search?q=cache:rBxMEo-O1RYJ:priede.bf....
Inese Poga-Smith
Canada
Works in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Paldies!