KudoZ home » English to Latvian » Insurance

deductible part

Latvian translation: pašriska daļa/summa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:deductible part
Latvian translation:pašriska daļa/summa
Entered by: Sereny

15:20 Sep 21, 2007
English to Latvian translations [PRO]
Bus/Financial - Insurance
English term or phrase: deductible part
"In case of loss event the Lessee compensates the deductible part to the Lessor." Es geht um ein nomas objektu, līguma punkts saucas "apdrošināšana". Tekstu ir sacerējuši igauņi. "Loss event" es pieņemu ir objekta nozaudēšana, bet kas varētu būt domāts ar deductible part?
Janis Auzins
pašriska daļa/summa
Explanation:
Ja runa ir par apdrošināšanu, "deductible" varētu būt t.s. pašrisks jeb "zaudējumu apjoms, kuru, iestājoties apdrošināšanas gadījumam, jāuzņemas segt apdrošinājuma ņēmējam pašam". Teikums varētu skanēt: "Nozaudēšanas gadījumā Nomnieks samaksā Iznomātājam noteikto pašriska summu."
Selected response from:

Sereny
Latvia
Grading comment
Man nepieleca, ka es varētu meklēt arī "deductible" kā lietvārdu. Paldies!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2pašriska daļa/summaSereny
3zaudējumu apmērsmjbjosh
3starpība starp objekta vērtību un apdrošinātāja izmaksāto summugirc


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
starpība starp objekta vērtību un apdrošinātāja izmaksāto summu


Explanation:
Manuprāt, varētu būt, ja apdrošināšana ir ar pašrisku, piemēram, auto KASKO. Neesmu pārliecināts, vai tiešais tulkojums - atvelkamā daļa - pilnībā atspoguļo nozīmi.

girc
Latvia
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 4

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zaudējumu apmērs


Explanation:
Neesmu apdrošināšanas eksperts, bet "loss" šeit droši vien nebūs pazaudēšana, bet gan sabojāšana vai kāds cits apdrošināšanas gadījums, kas samazina priekšmeta vērtību. "Zaudējuma apmērs" izsaka domu, es neprendēju uz to, ka tas ir precīzais termins.


    Reference: http://www.irs.gov/businesses/small/article/0,,id=171138,00....
mjbjosh
Native speaker of: Native in LatvianLatvian

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
pašriska daļa/summa


Explanation:
Ja runa ir par apdrošināšanu, "deductible" varētu būt t.s. pašrisks jeb "zaudējumu apjoms, kuru, iestājoties apdrošināšanas gadījumam, jāuzņemas segt apdrošinājuma ņēmējam pašam". Teikums varētu skanēt: "Nozaudēšanas gadījumā Nomnieks samaksā Iznomātājam noteikto pašriska summu."


    Reference: http://completedb.ttc.lv/?a=show_results
    Reference: http://www.polise.lv/public/27100.html
Sereny
Latvia
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Man nepieleca, ka es varētu meklēt arī "deductible" kā lietvārdu. Paldies!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Freimanis: the portion of the loss to be borne by the insured before the insurer becomes liable for payment
1 hr

agree  VEIKMANE DAIGA
1368 days