KudoZ home » English to Latvian » Insurance

Ex gratia settlement

Latvian translation: labas gribas kompensācija


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Ex gratia settlement
Latvian translation:labas gribas kompensācija
Entered by: Freimanis

07:43 Sep 23, 2007
English to Latvian translations [PRO]
Insurance
English term or phrase: Ex gratia settlement
Vāciski laikam Kulanzabwicklung. Bet kā būtu latviski. Ideja jau it kā definēta - apdrošinātājs samaksā par skādi, kaut arī varētu nemaksāt. Bet klients tāds labs un jāizpalīdz cilvēkam...

Vārds parādās anketā un garos skaidrojums nevar izplūst.
Freimanis
labas gribas maksājums
Explanation:
ex gratia - no labas sirds, labas gribas, labvēlības

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-09-23 09:27:47 GMT)
--------------------------------------------------

Ā, ja nav maksājums, tad "labas gribas kompensācija"

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2007-09-23 13:14:37 GMT)
--------------------------------------------------

Piezīme (īstenībā offtop): gratia Cicerona (Kikerona) laikā - pēc nozīmes tuvāka "bagātībai" nekā "labai gribai", lai cik tas absurdi arī nebūtu. Gratia apzīmēja īpašību, kas pieder bagātiem cilvēkiem, un kura ir tieši pretēja nebagāto cilvēku "mazumam", t.i., skopumam, pārāk izteiktam un aprobežotam egoismam, utt. Bagātiem cilvēkiem nav nepieciešamības taupīt vai sīkumoties ar naudu, un romiešu mentalitāte arī ne sevišķi kautrējās no fakta, ka šī gratia izriet tikai un vienīgi no naudas (nabagiem cilvēkiem gratia nevarēja būt nekad un nekādā veidā). Tā kā ex gratia - no nevēlēšanās nolaisties līdz plebeju līmenim.
(Pēc etimoloģijas latviešu valodā ir radniecīgs "paģērēt".)
Selected response from:

Janis Auzins
Grading comment
Paldies. Lai dzīvo neplebejisms.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1labas gribas maksājumsJanis Auzins
3labas gribas kompensācijaUldis Sprogis
3ex gratia maksājums
Kristine Sprula (Lielause)


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ex gratia settlement
ex gratia maksājums


Explanation:
Gūglestante piedāvā latviešu tekstos atstāt "ex gratia".


    Reference: http://www.google.lv/search?hl=lv&q=%22ex+gratia%22&btnG=Goo...
Kristine Sprula (Lielause)
Latvia
Works in field
Native speaker of: Latvian
Notes to answerer
Asker: Vairāk konteksta: seminārs auto servisiem par jauniem noteikumiem (domājams pēcgarantijas remontiem). Maz ticams, ka kādam vecim būs skaidrs, kas ir ex gratia, kaut arī gūgles tante teica... šķiet arī, ka maksāts netika naudā, bet graudā - klients saņem remontu bez maksas.


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ex gratia settlement
labas gribas maksājums


Explanation:
ex gratia - no labas sirds, labas gribas, labvēlības

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-09-23 09:27:47 GMT)
--------------------------------------------------

Ā, ja nav maksājums, tad "labas gribas kompensācija"

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2007-09-23 13:14:37 GMT)
--------------------------------------------------

Piezīme (īstenībā offtop): gratia Cicerona (Kikerona) laikā - pēc nozīmes tuvāka "bagātībai" nekā "labai gribai", lai cik tas absurdi arī nebūtu. Gratia apzīmēja īpašību, kas pieder bagātiem cilvēkiem, un kura ir tieši pretēja nebagāto cilvēku "mazumam", t.i., skopumam, pārāk izteiktam un aprobežotam egoismam, utt. Bagātiem cilvēkiem nav nepieciešamības taupīt vai sīkumoties ar naudu, un romiešu mentalitāte arī ne sevišķi kautrējās no fakta, ka šī gratia izriet tikai un vienīgi no naudas (nabagiem cilvēkiem gratia nevarēja būt nekad un nekādā veidā). Tā kā ex gratia - no nevēlēšanās nolaisties līdz plebeju līmenim.
(Pēc etimoloģijas latviešu valodā ir radniecīgs "paģērēt".)

Janis Auzins
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Paldies. Lai dzīvo neplebejisms.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  VEIKMANE DAIGA
1366 days

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ex gratia settlement
labas gribas kompensācija


Explanation:
Skatos pieejamos vāciskos tekstus par šo semināru un procesu kā tādu un izskatās, ka runa ir par to, ka konkrētos gadījumos ražotājs brīvprātīgi, ārpus parastās garantijas, sedz daļu no remonta izmaksām.
Kaut arī juridiski "ex gratia" arī latviski būtu pareizi, šajā konkrētajā gadījumā tomēr piekristu Jānim Auziņam par "labo gribu", tikai šeit akcents nebūs uz maksājumiem, bet izmaksu segšanu jeb kompensēšanu.
Protams, ka ir iespējams arī kāds precīzāks formulējums, šobrīd gan nevaru iedomāties.

Uldis Sprogis
Works in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian