KudoZ home » English to Latvian » International Org/Dev/Coop

virtuous circle

Latvian translation: labvēlīgs attīstības cikls/attīstība


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:virtuous circle
Latvian translation:labvēlīgs attīstības cikls/attīstība
Entered by: Austra Muizniece

16:36 Sep 18, 2007
English to Latvian translations [PRO]
Social Sciences - International Org/Dev/Coop
English term or phrase: virtuous circle
The promotion of ’exploitation’ activities by regional/European/sectoral networks with the aim in particular of promoting a virtuous circle between policy development and practical experiences.

Wikipēdijā ir raksts par "virtuous circle" - http://en.wikipedia.org/wiki/Virtuous_circle_and_vicious_cir...
Austra Muizniece
Latvia
labvēligais vs nelabvēlīgais attīstības cikls vai attīstība
Explanation:
nekā apburta tur nav. vicious tieša tulkojumā nekad nav bijis 'apburts', bet gan slikts, ļauns, nelabvēlīgs. un aprakstot ekonomikas vai vadības procesus, burvību nav - ne sliktu, ne labu. tā paša vikipēdija skaidri pasaka - tie ir attīstības cikli, kas var ieilgt atkārtojoties.
attīstība tā ir jebkurā gadījumā, jo aprakstītie procesi tiecas uz līdzsvaru.
Selected response from:

Freimanis
Grading comment
Paldies, tieši šo arī vajadzēja.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1cikliski labvēlīgi ietekmēt vienam otru/citam citu; "labdabīgs/lietderīgs apburtais loks"
Valters Feists
4Savstarpejas pozitivas iedarbibas loksDzintraBaumane
3 -1labvēligais vs nelabvēlīgais attīstības cikls vai attīstība
Freimanis
1pozitīvs attīstības scenārijsmjbjosh


Discussion entries: 1





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
cikliski labvēlīgi ietekmēt vienam otru/citam citu; "labdabīgs/lietderīgs apburtais loks"


Explanation:
1)

Varbūt var izteikties bez jel kādas krāšņas, papildinātas metaforas un sacīt vienkārši "A un B labvēlīgi [un cikliski] ietekmē viens otru / sekmē cits cita panākumus" u.t.jpr.?
Dažkārt vienkāršība ir vislabākais risinājums.

2)

Bet, ja tomēr gribas paturēt "apb. loku", tad:
"... lai tādējādi veicinātu «labdabīga apburtā loka» veidošanos ...".
"Apburts" gan pats par sevi nenozīmē ne sliktu, ne labu, tomēr "apb. loks" parasti tiek saprasts kā kaut kas tāds, kas nav gluži vēlams (kādu norišu ieciklošanās, sapiņķerēšanās, nenokļūšana pie izejas vai risinājuma).


Valters Feists
Latvia
Works in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mjbjosh: man patīk doma par "apburto loku"
2 hrs

neutral  Janis Auzins: Ja pazūd vārdu spēle, tad kāda jēga paturēt metaforu? Es piekrītu tavam pirmajam variantam (var rakstīt vienkārši "mijiedarbība")
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
pozitīvs attīstības scenārijs


Explanation:
Man šķiet, ka diezgan bieži tiek lietots vārdu salikums "attīstības scenārijs" - dinamiskais, nelabvēlīgais, alternatīvais utt. "Viscious cycle" tad, pretstatā, varētu būt negatīvs vai nelabvēlīgs attīstības scenārijs.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-09-18 20:08:11 GMT)
--------------------------------------------------

Tikko ienāca prātā doma, kā nepazaudēt "loku" - labvēlīgs/nelabvēlīgs attīstības loks.

mjbjosh
Works in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
labvēligais vs nelabvēlīgais attīstības cikls vai attīstība


Explanation:
nekā apburta tur nav. vicious tieša tulkojumā nekad nav bijis 'apburts', bet gan slikts, ļauns, nelabvēlīgs. un aprakstot ekonomikas vai vadības procesus, burvību nav - ne sliktu, ne labu. tā paša vikipēdija skaidri pasaka - tie ir attīstības cikli, kas var ieilgt atkārtojoties.
attīstība tā ir jebkurā gadījumā, jo aprakstītie procesi tiecas uz līdzsvaru.

Freimanis
Works in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Paldies, tieši šo arī vajadzēja.
Notes to answerer
Asker: Valteram - man vajadzīgs tulkojums "virtuous circle", "vicious" parādās tikai atsauces materiālā Vikipēdijā.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Valters Feists: Neadekvāts arguments, jo "apburtais loks" ir sen un gandrīz ikvienam zināma idioma, tieši atbilst "vicious circle". http://www.ailab.lv/Vardnica/servlet/Vardnica?vards=apburt + tīmeklī kā frāze.
4 hrs
  -> tad jāmaina valoda - katram apburtajam lokam jāliek klāt vēl viens apzīmētājs - pozitīvs vai negatīvs. šeit angļi spēlējas ar vārdiem. latviski spēle nedarbojas. vienkāršas lietas var saukt vienkārši, bez latviešu poētikas

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Savstarpejas pozitivas iedarbibas loks


Explanation:
Tas nozime - daudzpusejas labveligas iedarbibas loks, kur viena darbiba stimule pozitivu pretdarbibu. Man personigi nepatik "cikls"

DzintraBaumane
Works in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian