KudoZ home » English to Latvian » Law: Patents, Trademarks, Copyright

covered by

Latvian translation: aizsargā


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:covered by
Latvian translation:aizsargā
Entered by: Kaspars Gasuns

11:34 Apr 4, 2008
English to Latvian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright
English term or phrase: covered by
The products described are covered by the following: Patent number GB2394669B; counterpart foreign patent(s); and other U.S. and/or foreign pending patents.
Doroteja
Latvia
produktu aizsargā patents
Explanation:
Nedomāju, ka šeit nepieciešama kāda kanonizēta "mantra". Ja tā, tad piedāvāju variantus:
1) produktu aizsargā patents,
2) (protukta) ražošanā/izstrādē izmantots patents,
3) uz produktu attiecas patents (Evijas jau minētais).

Pirmais variants gan Google parādās kā tuvākais pretendents kanonizētajai frāzei šim gadījumam.
Selected response from:

Kaspars Gasuns
Latvia
Grading comment
Liels paldies visiem!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4produktu aizsargā patents
Kaspars Gasuns
4[uz ... izstrādājumiem] attiecas [šādi patenti]
Evija Rimšāne
4aizsargārocker
3atbilst
Ieva Englund


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
[uz ... izstrādājumiem] attiecas [šādi patenti]


Explanation:
Es teiktu šādi vai tuvu tam. Pavisam vienkārši. Un latviski skanoši

Evija Rimšāne
Latvia
Works in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 4

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
atbilst


Explanation:
šeit aprakstītie produkti atbilst sekojošam:

Ieva Englund
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian, Native in SwedishSwedish

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
produktu aizsargā patents


Explanation:
Nedomāju, ka šeit nepieciešama kāda kanonizēta "mantra". Ja tā, tad piedāvāju variantus:
1) produktu aizsargā patents,
2) (protukta) ražošanā/izstrādē izmantots patents,
3) uz produktu attiecas patents (Evijas jau minētais).

Pirmais variants gan Google parādās kā tuvākais pretendents kanonizētajai frāzei šim gadījumam.


    Reference: http://www.google.lv/search?hl=lv&q=produktu+aizsarg%C4%81+p...
Kaspars Gasuns
Latvia
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Liels paldies visiem!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Freimanis
18 mins

agree  Burrell
19 mins

neutral  Evija Rimšāne: vēlētos tikai atzīmēt to, ka nevajag lietot vārdu "produkts", ja nav runa par pārtikas produktiem vai IT produktiem. Pārējos gadījumos jālieto "izstrādājums", "ražojums".// Man savukārt ir tieši pretējs iebildums, bet patiesi - tas ir atsevišķs topiks...
20 mins
  -> par to man ir iebildumi, bet tas jau būtu atsevišķs foruma topiks

agree  mjbjosh
1 hr

agree  Inese Poga-Smith: Attiecībā uz medicīnu arī vienmēr tiek lietots "medicīniskais produkts", un "aizsargā patents/patenti" ir parasti izmantotā frāze.
1 hr

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
aizsargā


Explanation:
šo 'covered by" lieto stipri juridiskā nozīmē, tāpēc būtu jālieto 'aizsargā', ja tas patents vairs nav spēkā, tad var runāt par 'disclose', 'describe'
Un tos kas lieto 'medicīnisku produktu', vajag izsūtīt trimdā uz Briseli vai Luksemburgu. Mums visos normālos tulkojumos ir 'zāles'. Var būt pēc dažām paaudzēm būs aizmirsti 'produktu veikali' un tad varēsim lietot arī šo vārdu..

rocker
Latvia
Specializes in field
Native speaker of: Latvian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Inese Poga-Smith: Nu, es to neizdomāju, to parasti pieprasa ražotājkompānijas, kas ražo ne vien zāles, bet arī programmatūru, ierīces, instrumentus, materiālus, piederumus, u.c. izmantošanai medicīnā.
17 mins