KudoZ home » English to Latvian » Law (general)

notary public (in USA)

Latvian translation: zvērināts notārs


13:02 Aug 10, 2006
English to Latvian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: notary public (in USA)
Iestājies pēkšņais prāta aptumsums....
Kristine Sprula (Lielause)
Latvia
Latvian translation:zvērināts notārs
Explanation:
citu jau it kaa nav ....

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2006-08-10 17:54:32 GMT)
--------------------------------------------------

Nu sāksim ar to, ka precīzu atbilstību tāpat nedabūsim, jo atšķiras mums gan valsts uzbūve no administratīvā iedalījuma principa, gan tiesiskā sistēma. Un diez vai "valsts notārs" principa pēc ir precīzāks par "zvērinātu", jo ASV tomēr ir federālais princips un štatu (pavalstu) princips, līdz ar to ne jau valsts (federālā valdība) dod vinjiem pilnvaras, bet vietējā vara. Līdz ar to šāds notārs pēc būtības var tikai saukties par "(pa)valsts notāru" :)

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2006-08-11 09:27:05 GMT)
--------------------------------------------------

God. Ivan!
Ja jau runājam par atbilstību, tad paši minat, ko dara valsts notārs Latvijā un no tā vien ir skaidrs, ka viņa funkcijas neatbilst tam, ko dara Public Notary ASV, it īpaši, ja ir runa par apliecinājumu pilnvarām.

Tā teikt, tulkojam jau jēgu, ne vārdus, bet to jau jūs zināt...

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2006-08-11 09:27:44 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.likumi.lv/doc.php?id=72847
Selected response from:

Balttext
Latvia
Grading comment
Paldies visiem, kas piedalījās diskusijā :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2zvērināts notārs
Balttext
5Valsts notarsabc def
4 -1notārs
Freimanis


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
notary public (in usa)
notārs


Explanation:
nebiju klāt, kad zvērināja

Valts notārs būtu Latvijā - šiet viņi pakļauti (vismaz tie viņu nozīmē) valsts struktūrām - apgabaltiesām.

US= A person authorized by a state to administer oaths, certify documents, attest to the authenticity of signatures etc (Blackš Law Dictionary). Often shortened to notary.

Tātad štata pilnvarota persona.

Diānas variants ir visneitrālākais. Tāds tulkojums dots arī Latviešu-angļu-latviešu juridisko terminu vārdnīcā. (published by American Bar Association)


Freimanis
Specializes in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 225

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  abc def: Neiet jau runa par zverestu, bet par attiecibam fiz-fiz personas (civil law notary) un valsts-fiz persona (notary public). Tur ir ta starpiba, kuru nevar atspogulot ar "Zverinats Notars", bet tikai ar "Valsts Notars" un "Notars" (Zverinats)
19 mins
  -> Iesaku palasīt paša ieteiktās references par to, kas ir notary public in US - ļoti ierobežots amats salīdzinājumā ar Eiropu, kuru par valsts notāru amerikā saukt nevajag. Eiropā ir cita lieta.

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
notary public (in usa)
Valsts notars


Explanation:
Tikai un vienigi valsts notars. Piemeram tads, kurs LR Komercregistra skatas vai iesniegti dokumenti atbilst likumdosanai.

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2006-08-10 13:26:03 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.multitran.ru/c/m.exe?HL=2&L1=1&L2=2&EXT=0&s=notar...

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2006-08-10 13:31:03 GMT)
--------------------------------------------------

Zverinats notars ASV ir "civil law notary"
United States
In the United States, generally speaking, a notary public is a person appointed by a state government
Vairak info ludzu sheit: http://en.wikipedia.org/wiki/Notary_public

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2006-08-10 13:33:18 GMT)
--------------------------------------------------

Kapec lai vinam nebutu tadu pilnvaru - apliecinat dokumentus?

--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2006-08-10 13:47:40 GMT)
--------------------------------------------------

Sheit info par civil law notary: http://en.wikipedia.org/wiki/Civil_law_notary

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2006-08-11 05:53:09 GMT)
--------------------------------------------------

Cien. Balttext,
tomer precizakais termins ar kuru var apraxtit ASV public notary ir valsts notars. Nevar tacu mainit domas tulkojuma. Jus tacu to zinat...
Valsts sistema - vajs arguments, ja vispar to vajag pienemt. Protams federala valdiba nenodarbojas ar tadiem sikumiem, ka dokumentu apliecinasana. Ari jusu piedavajums saukt tadu amatu par 'pavalsts notaru' ir loti savads. ASV latviesu valoda tomet nav ASP (pavalstu apvienojums).

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2006-08-11 06:11:13 GMT)
--------------------------------------------------

Cien. Freimanis,
Seit vajag partulkot terminu 'notary public' uz latviesu valodu ASV sistemas izpratne.
Tatad, eiropas sistemai seit ir tikai nosacits sakars (ir jaatrod terminu eiropas sistema, kurs precizak apraxtitu 'public notary').

Kas ir zverinats notars Latvija? - Ta ir privatpersona, kura iestajas notaru kolegija un nodarbojas ar praksi (ja esat no Rigas, tad zinat, ka gandriz uz katra stura ir plaksnes "Zverinats Notars")
Kas ir 'valsts notars' Latvija? - Ta ir valsts amatpersona (ka jau piedavaju piemeru ar LR Uznemumu Registru, tur sez valsts notars, kurs skatas vai piem. jusu SIA statutu izmainas atbilst Komerclikumam un pienem (vai atteic) statutu izmainas).

Ja tiek piedavats 'zverinats notars' tad NAV ISTI SKAIDRS vai tas ir 'notary public' vai 'civil law notary' ASV sistemas izpratne, jo 'zverinats' nozime tikai notara zverestu.
Tapec nav cita termina ka tikai VALSTS NOTARS


    Reference: http://www.multitran.ru/c/m.exe?t=696428_1_2&ifp=1
    Reference: http://www.multitran.ru/c/m.exe?a=phr&s=notary%20public&sc=4...
abc def
Ukraine
Native speaker of: Native in RussianRussian

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
notary public (in usa)
zvērināts notārs


Explanation:
citu jau it kaa nav ....

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2006-08-10 17:54:32 GMT)
--------------------------------------------------

Nu sāksim ar to, ka precīzu atbilstību tāpat nedabūsim, jo atšķiras mums gan valsts uzbūve no administratīvā iedalījuma principa, gan tiesiskā sistēma. Un diez vai "valsts notārs" principa pēc ir precīzāks par "zvērinātu", jo ASV tomēr ir federālais princips un štatu (pavalstu) princips, līdz ar to ne jau valsts (federālā valdība) dod vinjiem pilnvaras, bet vietējā vara. Līdz ar to šāds notārs pēc būtības var tikai saukties par "(pa)valsts notāru" :)

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2006-08-11 09:27:05 GMT)
--------------------------------------------------

God. Ivan!
Ja jau runājam par atbilstību, tad paši minat, ko dara valsts notārs Latvijā un no tā vien ir skaidrs, ka viņa funkcijas neatbilst tam, ko dara Public Notary ASV, it īpaši, ja ir runa par apliecinājumu pilnvarām.

Tā teikt, tulkojam jau jēgu, ne vārdus, bet to jau jūs zināt...

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2006-08-11 09:27:44 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.likumi.lv/doc.php?id=72847

Balttext
Latvia
Specializes in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 72
Grading comment
Paldies visiem, kas piedalījās diskusijā :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  dianastr: visparastākais zvērinātais. no pašas pieredzes. :)
25 mins

disagree  abc def: Valsts sistema - vajs arguments, ja vispar to var pienemt. Protams federala valdiba nenodarbojas ar tadiem sikumiem, ka dokumentu apliecinasana. Ari jusu piedavajums saukt tadu amatu par 'pavalsts notaru' ir loti savads. ASV latviski tomet nav ASP
2 hrs
  -> Tad kā var būt valsts notārs, ja viņu neieceļ valsts? Bet pavalsts notārs tak ir joks. Tādēļ arī aiz tā atrodas smaidiņš

agree  uga
15 days

agree  VEIKMANE DAIGA: http://www.state.nj.us/treasury/revenue/dcr/geninfo/notaryma...
1566 days