KudoZ home » English to Latvian » Law (general)

unmarried partner

Latvian translation: kopdzīves partneris


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:unmarried partner
Latvian translation:kopdzīves partneris
Entered by: Selga McGuigan

17:07 Apr 30, 2008
English to Latvian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / civil law
English term or phrase: unmarried partner
Vai varētu likt "neprecētais partneris (-e)"? Vai tomēr - latvisko "dzīvesdraugs"? Un kā tādā gadījumā adresēt dzīvesdraudzenes?? :) Kaut kā neskan... Paldies!
Selga McGuigan
United Kingdom
kopdzīves partneris
Explanation:
civillikums dažādi apspēlē kopdzīvi, cohabitation, tā var būt precētu un neprecētu pāru kopdzīve.
vecās redakcijās esot minēts arī piedzīvotājs/a, kas šodien gan nozīmē ko citu.
Selected response from:

Freimanis
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2kopdzīves partneris
Freimanis
4dzīvesdraugs
Uldis Liepkalns
4kopdzīves partneris
jaanisel
3 -1civilpartneris
Falena


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
kopdzīves partneris


Explanation:
civillikums dažādi apspēlē kopdzīvi, cohabitation, tā var būt precētu un neprecētu pāru kopdzīve.
vecās redakcijās esot minēts arī piedzīvotājs/a, kas šodien gan nozīmē ko citu.

Freimanis
Specializes in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 225

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mjbjosh
39 mins
  -> paldies

agree  tinageta
6 hrs
  -> paldies

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kopdzīves partneris


Explanation:
Noskaidrojis, ka to vairs nesauc kā agrāk par civillaulību, kurā ir civilvīrs un civilsieva, kā loģisku alternatīvu iesaku šo - un, izrādās, tā to tiešām mēdz saukt. Parādās, piemēram, - skat. linkus!


    Reference: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:...
    Reference: http://www.google.lv/search?hl=lv&q=kopdz%C4%ABves-partneris...
jaanisel
Works in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dzīvesdraugs


Explanation:
tas var būt gan precēts, gan neprecēts

Uldis Liepkalns
Latvia
Works in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 28

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
civilpartneris


Explanation:
piem., civīlvirs vai civilsievš

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-04-30 22:46:42 GMT)
--------------------------------------------------

Piedodiet, skaidrojums uzrakstījās ar kļūdām.
Jābūt - piem., civilvīrs vai civilsieva.

Falena
Italy
Native speaker of: Native in LatvianLatvian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  tinageta: To lieto sarunvalodā. Civillaulība ir laulība, kas noslēgta dzimtsarakstu nodaļā, nevis baznīcā.
1 hr
  -> ok, es tikai ieteicu, nemiet par labu vai sliktu.