KudoZ home » English to Latvian » Linguistics

implications

Latvian translation: saistītie faktori, ietekme etc.


06:46 Sep 23, 2007
English to Latvian translations [PRO]
Linguistics
English term or phrase: implications
Ir tabula, kuras vienā ailē ir norādīti kaut kā procentuālā atttiecība, bet otrā ailē, kurā uzskaitīti dažādi faktori, nosaukums ir ***Implications***. Citur tekstā neparādās.
Kristine Sprula (Lielause)
Latvia
Latvian translation:saistītie faktori, ietekme etc.
Explanation:
kaut kas notiek un kaut kas no tā mainās - tātad ir saistība vai ietekme. protams, nezinot, kādi vārdi un tabulas dzīvo kaimiņos, grūti ko konkrētāku ieteikt.
Selected response from:

Freimanis
Grading comment
Paldies.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
41) citi izsecināmi varbūtēji fakti, varbūtējas sekas; 2) implikatūra; P.S. 3) implikācija
Valters Feists
3Tālākas sekasJanis Auzins
3saistītie faktori, ietekme etc.
Freimanis


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
saistītie faktori, ietekme etc.


Explanation:
kaut kas notiek un kaut kas no tā mainās - tātad ir saistība vai ietekme. protams, nezinot, kādi vārdi un tabulas dzīvo kaimiņos, grūti ko konkrētāku ieteikt.

Freimanis
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Paldies.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Tālākas sekas


Explanation:
Ja drīkst paprasīt, kāds sakars as lingvistiku? Es jau nopriecājos...

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2007-09-23 13:01:37 GMT)
--------------------------------------------------

Varbūt var arī uzrakstīt "No tā izriet", vai "Izrietošie apstākļi"?

Janis Auzins
Specializes in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian

1 day3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
1) citi izsecināmi varbūtēji fakti, varbūtējas sekas; 2) implikatūra; P.S. 3) implikācija


Explanation:
Ja, konteksts _nav_ valodniecība, tad: "varbūtējas sekas".
Precīzāk pat: "citi izsecināmi varbūtēji fakti", jo nav zināms, vai tie ir cēloņi vai sekas; ir tikai korelācija, līdzāspastāvēšana. Būtiski ir gan tas, ka tie ir varbūtēji (nevis pilnīgi droši zināmi), gan arī, ka izsecināmi (no pirmfaktiem) [samērā aptuveni varētu teikt - saistīti, tālāki].
Sadzīviskākā diskursā pietiek teikt "varbūtējas sekas", jo tās vēl ir tikai gaidāmas nākotnē.

Ja tomēr valodniecība, tad ir tāds parets termins "implikatūra". Arī angliski to reizēm aizstāj ar vienkāršāko "implication" (nevis "-ure").

Matemātiskajā loģikā savukārt ir "implikācija".
Valodnieciskā "implikatūra" un matemātiskās loģikas "implikācija" nedaudz, bet pietiekami būtiski atšķiras. Implikatūra ir kāda pauduma noģiedamais aspekts; vai norise, darbība, veids, ar kuru tas tiek pausts (sk. "American Heritage Dictionary"). Bet implikācija matemātiskajā loģikā tiek definēta specifiskāk - kā izteikums, kurš ir izteikts implikatūras veidā UN kuram uzreiz aplūko arī patiesumvērtību, (t.i., būliska funkcija). http://www.de.dau.lv/matematika/daugulis/du_5_2005.pdf , 7. lpp.).

+

http://en.wikipedia.org/wiki/Implications

+

http://tinyurl.com/3atgbp

+



    Reference: http://lv.wikipedia.org/wiki/Implikat%C5%ABra
    Reference: http://www.bartleby.com/61/9/I0060950.html
Valters Feists
Latvia
Works in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 8