KudoZ home » English to Latvian » Medical: Instruments

Biopsy forceps

Latvian translation: Biopsijas spailes


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Biopsy forceps
Latvian translation:Biopsijas spailes
Entered by: Vita Merkulova

12:44 Dec 1, 2004
English to Latvian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: Biopsy forceps
Biopsy forceps
janis_berzins
Biopsijas spailes
Explanation:
Biopsijai izmantojams instruments
Selected response from:

Vita Merkulova
Latvia
Grading comment
Paldies!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1biopsijas standziņas
Inga Baranova
4skatiit zemaak
Austra Muizniece
4Biopsijas spailesVita Merkulova


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
biopsy forceps
Biopsijas spailes


Explanation:
Biopsijai izmantojams instruments

Vita Merkulova
Latvia
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 7
Grading comment
Paldies!

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
biopsy forceps
skatiit zemaak


Explanation:
Neirologjijaa izmanto saadu apziimeejumu :
"biopsijas standzinjas"
....Uz stereotakses rāmja atliek iegūtās mērķpunkta koordinātas. Tad lokālā vai pēc nepieciešamības vispārējā anestēzijā veic 2 cm ādas griezienu, uzliek nelielu frēzes atveri galvaskausā. Izmantojot stereotakses rāmi, ar ****biopsijas standziņām*** paņem no nepieciešamās vietas audu gabaliņus, ko nosūta histoloģiskai izmeklēšanai. ***Biopsijas standziņas***** evakuē un ādu sašuj ar 1-2 šuvēm. Stereotakses rāmis tiek noņemts no pacienta galvas. Pacientu pārved uz pēcoperācijas palātu, kurā veic novērošanu.

"Forceps" ir kjirurgjiskaas knaibles. Pieljauju, ka var teikt arii "kjirurgjiskaas knaibles biopsijai" vai kaa tamliidziigi, tachu 100% paarlieciibas nav.

...bija uzvilcis cimdus un lietoja sterilizētas ķirurģiskās knaibles,
lai uzmanīgi paceltu ādu un iedurtu ieeļļotu adatu.



--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2004-12-01 13:08:23 GMT)
--------------------------------------------------

Arii Vitas ieteiktais variants (spailes) shkjiet piemeerots


    Reference: http://www.neuro.times.lv/latvian/123.htm
Austra Muizniece
Latvia
Works in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 12

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
biopsy forceps
biopsijas standziņas


Explanation:
www.neuro.times.lv/latvian/123.htm:

"Biopsijas standziņas evakuē un ādu sašuj ar 1-2 šuvēm"

"ar biopsijas standziņām paņem no nepieciešamās vietas audu gabaliņus..."

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2004-12-01 13:11:35 GMT)
--------------------------------------------------

www.multitran.ru:
biopsy forceps - \"shipci dlja biopsii\", tādēļ tiešais tulkojums it kā būtu \"biopsijas knaiblītes\", bet ķirurģijā termins ir tieši \"standziņas\".


--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2004-12-01 13:11:50 GMT)
--------------------------------------------------

www.multitran.ru:
biopsy forceps - \"shipci dlja biopsii\", tādēļ tiešais tulkojums it kā būtu \"biopsijas knaiblītes\", bet ķirurģijā termins ir tieši \"standziņas\".


Inga Baranova
Specializes in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 2

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Burrell
1 hr
  -> Thanks