KudoZ home » English to Latvian » Medical (general)

clinicians

Latvian translation: medicīnas darbinieks


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:clinicians
Latvian translation:medicīnas darbinieks
Entered by: Burrell

11:02 Mar 15, 2007
English to Latvian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: clinicians
Permission is granted for reproduction for use by researchers and clinicians. Is it possible to find a general word to render ‘clinicians’, that would include psychologists, nurses and social workers?
Doroteja
Latvia
medicīnas darbinieks vai klīnists
Explanation:
Par to klīnistu nesitiet mani, bet atradu es tādu. Tas tā, reervei.
Selected response from:

Burrell
United Kingdom
Grading comment
Liels paldies visiem!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5klīnicisti
Inese Poga-Smith
3 +2medicīnas darbinieks vai klīnists
Burrell


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
medicīnas darbinieks vai klīnists


Explanation:
Par to klīnistu nesitiet mani, bet atradu es tādu. Tas tā, reervei.

Burrell
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 36
Grading comment
Liels paldies visiem!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mjbjosh: "medicīnas darbinieks" ir ļoti izplatīts termins
2 hrs
  -> Paldies!

agree  Kristaps Otrups
11 hrs
  -> Paldies!

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
klīnicisti


Explanation:
Nosacīti varam iedalīt mediķus pēc viņu darbības jomas - tie, kas nodarbojas ar pētniecisko darbu un zinātnisko izpēti, un praktiskajā, klīniskajā medicīnā nodarbinātie - tie, kas nepēta, bet strādā klīnikās, nodarbojas ar praksi.
Medmāsas, psihologi, ārstējošie ārsti ir klīnicisti, jo strādā praksē, "klīnikā" un nodarbojas tieši ar pacientu aprūpi un ārstēšanu.
Tas faktiski nav nekāds jaunvārds un ir diezgan bieži atrodams tekstos, piemēram:

Bez fundamentālām zināšanām ārsts-klīnicists būs amatnieks nevis akadēmisku izglītību saņēmis speciālists. Mūsdienu zinātnes attīstība bāzējas uz ģenētikas, molekulārās bioloģijas, neirozinātņu sasniegumiem.

Zinātnes Vēstnesis, http://www.lza.lv/ZV/zv990300.htm

... 74. dzīves gadā pēc smagas un ilgstošas slimības no dzīves aizgāja izcils ārsts klīnicists, zinātnieks un pedagogs, habilitēts medicīnas doktors ...
Zinātnes Vēstnesis, http://www.lza.lv/ZV/zv041400.htm

Būs nepieciešams liels izskaidrošanas darbs un paies vēl ilgs laiks, kamēr sabiedrība sapratīs, ka ģimenes ārsts nav nosūtītājs - dispečers, bet gan ārsts klīnicists, kas savu pacientu ārstē, koordinējot visu viņa veselības aprūpes procesu.

http://www.medline.lv/html/shodien/news.php?id=213
un citos tekstos.

Ja sakām, ka mediķis ir klīnicists, uzsveram to, ka viņš strādā praksē.

cli·ni·cian
http://www.thefreedictionary.com/clinician

1. A health professional, such as a physician, psychiatrist, psychologist, or nurse, involved in clinical practice, as distinguished from one specializing in research.
2. A health professional who practices at a clinic.

A physician, psychologist, or psychiatrist specializing in the treatment of patients, not in other areas such as research.

A practitioner (of medicine or psychology) who does clinical work instead of laboratory experiments.


    Reference: http://72.14.203.104/search?q=cache:zl5WvvJ-9ncJ:ec.europa.e...
    Reference: http://www.websters-dictionary-online.com/translation/Latvia...
Inese Poga-Smith
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 184