KudoZ home » English to Latvian » Medical (general)

Triage

Latvian translation: prioritāšu (prioritārās secības) noteikšana cietušo aprūpē


15:41 Nov 3, 2007
English to Latvian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: Triage
Triage is a system used by medical or emergency personnel to ration limited medical resources when the number of injured needing care exceeds the resources available to perform care so as to treat the greatest number of patients possible.

Tiek lietots arī "parastās" situācijās ar pamatnozīmi - prioritātes noteikšana. Vai ir kāds termins latviešu valodā - vismaz medicīnā?
Freimanis
Latvian translation:prioritāšu (prioritārās secības) noteikšana cietušo aprūpē
Explanation:
Prioritāšu jeb prioritārās secības noteikšanas sistēma cietušo aprūpē

Es ieteiktu palikt pie vecā varianta - prioritāšu noteikšana, jo šķirošanas nolūks ir to noteikt.

Vārdnīcā arī dod sinonīmu "prioritize"
vai:
To sort or allocate by triage: triaged the patients according to their symptoms

Cietušais tiek apsekots, stāvoklis izvērtēts saskaņā ar aprūpes sniegšanas neatliekamību un stāvokļa nopietnību
Resp., cietušie tiek šķiroti, lai noteiktu, kuram palīdzība jāsniedz vispirms jeb jānosaka cietušā prioritāte šīs palīdzības saņemšanā.

a system of assigning priorities of medical treatment based on urgency, chance for survival, etc. and used on battlefields and in hospital emergency wards

to prioritize (patients, problems, etc.)

IEVAINOTO UN CIETUŠO ŠĶIROŠANAS PRINCIPI (VISĀS AVĀRIJAS SITUĀCIJĀS)


9.2.1. “Ievainoto un cietušo šķirošana” ir cietušo šķirošana un klasifikācija nolūkā noteikt ārstēšanas un pārvešanas prioritāro secību.


9.2.2. Cietušie jāklasificē četrās kategorijās:


I prioritāte: neatliekama aprūpe;

II prioritāte: atlikta aprūpe;

III prioritāte minimāla aprūpe;

IV prioritāte: bojāgājušais.


Tas ārkārtas situācijās, bet normāli, ierodoties jebkurā slimnīcā bez ārsta nosūtījuma jeb ārkārtas situācijā, uzreiz jāiet pie "triage nurse" jeb to cietušo pieved tur un tad viņa attiecīgi uzdod jautājumus un mēra asinsspiedienu, un nosaka dažus citus rādītājus, ja stāvoklis to atļauj. Atkarībā no tā tu sēdi un gaidi vai nu trīs stundas vai tūliņ sauc uz analīzēm.
Selected response from:

Inese Poga-Smith
Canada
Grading comment
paldies.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4prioritāšu (prioritārās secības) noteikšana cietušo aprūpē
Inese Poga-Smith
3 +1ievainoto (savainoto)/cietušo šķirošanamjbjosh


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
triage
ievainoto (savainoto)/cietušo šķirošana


Explanation:
Noteikti ir vēl arī kāds cits apzīmējums šim procesam, bet šajā brīdī nekas nenāk prātā.

Example sentence(s):
  • Visu līmeņu sanitāriem ir jāveic ievainoto šķirošana tālākai palīdzības sniegšanai.
  • Cietušo un ievainoto šķirošanas apstākļos birku izmantošana paātrina cietušo ārstēšanu un ļauj veikt ievainoto ātrāku evakuāciju uz medicīnas iestādēm.

    Reference: http://www.mod.gov.lv/jaunumi/preses%20pazinojumi.aspx?gpath...
    Reference: http://www.ttc.lv/index.php?&id=10&tid=71&l=EN&seid=down&iti...
mjbjosh
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Uldis Sprogis: Tieši tā
16 hrs

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
triage
prioritāšu (prioritārās secības) noteikšana cietušo aprūpē


Explanation:
Prioritāšu jeb prioritārās secības noteikšanas sistēma cietušo aprūpē

Es ieteiktu palikt pie vecā varianta - prioritāšu noteikšana, jo šķirošanas nolūks ir to noteikt.

Vārdnīcā arī dod sinonīmu "prioritize"
vai:
To sort or allocate by triage: triaged the patients according to their symptoms

Cietušais tiek apsekots, stāvoklis izvērtēts saskaņā ar aprūpes sniegšanas neatliekamību un stāvokļa nopietnību
Resp., cietušie tiek šķiroti, lai noteiktu, kuram palīdzība jāsniedz vispirms jeb jānosaka cietušā prioritāte šīs palīdzības saņemšanā.

a system of assigning priorities of medical treatment based on urgency, chance for survival, etc. and used on battlefields and in hospital emergency wards

to prioritize (patients, problems, etc.)

IEVAINOTO UN CIETUŠO ŠĶIROŠANAS PRINCIPI (VISĀS AVĀRIJAS SITUĀCIJĀS)


9.2.1. “Ievainoto un cietušo šķirošana” ir cietušo šķirošana un klasifikācija nolūkā noteikt ārstēšanas un pārvešanas prioritāro secību.


9.2.2. Cietušie jāklasificē četrās kategorijās:


I prioritāte: neatliekama aprūpe;

II prioritāte: atlikta aprūpe;

III prioritāte minimāla aprūpe;

IV prioritāte: bojāgājušais.


Tas ārkārtas situācijās, bet normāli, ierodoties jebkurā slimnīcā bez ārsta nosūtījuma jeb ārkārtas situācijā, uzreiz jāiet pie "triage nurse" jeb to cietušo pieved tur un tad viņa attiecīgi uzdod jautājumus un mēra asinsspiedienu, un nosaka dažus citus rādītājus, ja stāvoklis to atļauj. Atkarībā no tā tu sēdi un gaidi vai nu trīs stundas vai tūliņ sauc uz analīzēm.


    Reference: http://www.yourdictionary.com/triage
    Reference: http://72.14.205.104/search?q=cache:CtGYAV6Txn8J:www.ttc.lv/...
Inese Poga-Smith
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 184
Grading comment
paldies.