KudoZ home » English to Latvian » Medical (general)

rescue medication

Latvian translation: glābšanas zāles


10:34 Nov 8, 2007
English to Latvian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: rescue medication
Since last evening’s study medication, have you taken any rescue medication?
(from the time you took your study medication last evening until now) Rescue medication is albuterol (salbutamol).
Doroteja
Latvia
Latvian translation:glābšanas zāles
Explanation:
Salbutamols īpaši noderīgs kā glābšanas zāles vieglas, vidēji smagas vai smagas astmas. gadījumā....

Medikamenti, kuri varētu astmas pacientiem izraisīt nemieru ir glābšanas inhalatori (piem. salbutamols vai ventolīns)...
Selected response from:

Kristine Sprula (Lielause)
Latvia
Grading comment
Liels paldies visiem!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1glābšanas zāles
Kristine Sprula (Lielause)
3 +1(dzīvības) glābšanas medikamenti
Ilona Kangro


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
(dzīvības) glābšanas medikamenti


Explanation:
Piedāvāju šādu variantu.

Piemēram: Līdz šim brīdim tikai Kanāda, Norvēģija, Ķīna, Indija un Eiropas Savienība ir pieņēmušas tiesību aktus šā lēmuma īstenošanai. Pēdējos četros gados neviena importētājvalsts nav informējusi TRIPS padomi, ka tā gatavojas izmantot šo mehānismu lētāku dzīvības glābšanas medikamentu importam.

Vēl ienāca prātā 'avārijas medikamenti', bet tas vairāk saistās ar avārijas kontracepciju.

--------------------------------------------------
Note added at 12 min (2007-11-08 10:47:07 GMT)
--------------------------------------------------

Vēl viens piemērs: Ja sirgstat ar astmu, noderēs glābšanas medikamenti - bronhus paplašinoši līdzekļi, kurus vēlams nēsāt vienmēr sev līdzi.

Example sentence(s):

    Reference: http://www.google.lv/search?hl=lv&q=dz%C4%ABv%C4%ABbas+gl%C4...
Ilona Kangro
Latvia
Works in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Inese Poga-Smith: "Dzīvības"nav obligāti, jo klīniskos pētījumos tos izmanto simptomu novēršanai (kupēšanai), ja pacients saņem, piemēram, placebo vai aizstājpreparātu.
17 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
glābšanas zāles


Explanation:
Salbutamols īpaši noderīgs kā glābšanas zāles vieglas, vidēji smagas vai smagas astmas. gadījumā....

Medikamenti, kuri varētu astmas pacientiem izraisīt nemieru ir glābšanas inhalatori (piem. salbutamols vai ventolīns)...


    Reference: http://www.vza.gov.lv/pdf.php?id=5989&src=description
    www.astmaalergija.lv/index.php?page=forum& lang=lv&act=in&t_id=tem_1161000151
Kristine Sprula (Lielause)
Latvia
Specializes in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 56
Grading comment
Liels paldies visiem!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnese Ruska
36 mins