KudoZ home » English to Latvian » Music

thrash metal

Latvian translation: trešmetāls


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:thrash metal
Latvian translation:trešmetāls
Entered by: Valters Feists

22:03 Oct 22, 2006
English to Latvian translations [PRO]
Art/Literary - Music / music genres
English term or phrase: thrash metal
Vai kādam būtu kāda pieklājīga ideja, kā šo roka žanru nosaukt latviski?:)
biankonera
Latvia
trešmetāls
Explanation:
Tieši tā to sākām saukt jau pirms kādiem padsmit gadiem, t.i., 80. gadu beigās, kad šis žanrs zēla un plauka. Radniecīgs tam arī spīdmetāls. "Slayer" varētu būt tipiska grupa, bet "Metallica" īstenībā šajā žanrā tā īsti darbojās tikai līdz 90. gadiem - pēc tam tā "broadened its audience" (komercializējās), vēstī Vikipēdija.
Sk. arī saites (otrā - uz laikrakstiem)!
Selected response from:

Valters Feists
Latvia
Grading comment
Paldies!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5trešmetāls
Valters Feists
5thrash metālsrocker
4A nekā
Uldis Liepkalns
4thrash metal
Burrell


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
thrash metal


Explanation:
Šos rokmūzikas novirzienus parasti netulko. Manu pārliecību apstiprināja arī Gūgls.

Burrell
United Kingdom
Native speaker of: Native in LatvianLatvian, Native in RussianRussian

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
A nekā


Explanation:
to arī latviski visu laiku sauc par "thrash metal". Neesmu dzirdeejis nevienu citu variāciju.

--------------------------------------------------
Note added at 56 min (2006-10-22 22:59:45 GMT)
--------------------------------------------------

Izgudrot jaunvārdu- pirms Vārdulizācijas Lēmējbars ir paguvis pirmais :) Teiksim: "Krāmdzelžu" šūpošanāsmūzīkas novieziens :)

Uldis Liepkalns
Latvia
Native speaker of: Native in LatvianLatvian, Native in RussianRussian
Notes to answerer
Asker: a neder... a ko darīt? ;)

Asker: novieziens - tas ir labais :)) bet ja nopietni, ja titulēto dīkdieņu bars tiks pie teikšanas, bail pat iedomāties.... brrr....


6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
thrash metāls


Explanation:
Netulko gan. Tipiskā latviešu grupa HUSKVARN visur tiek saukta par thrash metāla grupu.


    Reference: http://www.nra.lv/index.php?rid=24853
rocker
Latvia
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 4

2 days1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
trešmetāls


Explanation:
Tieši tā to sākām saukt jau pirms kādiem padsmit gadiem, t.i., 80. gadu beigās, kad šis žanrs zēla un plauka. Radniecīgs tam arī spīdmetāls. "Slayer" varētu būt tipiska grupa, bet "Metallica" īstenībā šajā žanrā tā īsti darbojās tikai līdz 90. gadiem - pēc tam tā "broadened its audience" (komercializējās), vēstī Vikipēdija.
Sk. arī saites (otrā - uz laikrakstiem)!


    Reference: http://www.google.com/search?q=tre%C5%A1met%C4%81la+OR+tre%C...
    Reference: http://www.siets.lv/siets.php?q=tre%C5%A1met%C4%81la&cnf=lv&...
Valters Feists
Latvia
Works in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Paldies!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Marta Mannenbach: Termins vai nu paliek netulkojams vai latviskojams kā trašmetāls. Drošākais variants - trašmetāls (trash metal).
1780 days