KudoZ home » English to Latvian » Other

succotash

Latvian translation: sakotašs


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:succotash
Latvian translation:sakotašs
Entered by: xxxdveikmane

13:22 Jan 19, 2004
English to Latvian translations [PRO]
English term or phrase: succotash
???
xxxdveikmane
sakotašs
Explanation:
latviski netaa gan sastopams sukotašs, bet domaaju, ka tas naf pareizi...
http://www.newsib.cis.ru/2001_45/shops_2.html
Ļąņščąšõ ąģåščźąķńźīé źóõķč - ńąźīņąų, - įėžäī, īńīįåķķī ėžįčģīå ā žęķūõ ųņąņąõ ŃŲĄ. Ōąńīėü č źóźóšóēķūå ēåšķą īņāąščāąžņ īņäåėüķī, ēąņåģ ńģåųčāąžņ, äīįąāė’žņ ńāčķčķó, ńėąäźčé ļåšåö č ņóųąņ äī ćīņīāķīńņč ķą ģåäėåķķīģ īćķå.
Ā šåöåļņ, ļščķ’ņūé ó ļėåģåķč äåėąāąšīā, āõīä’ņ åłå č ļīģčäīšū. Ą ā ųņąņå Ėóčēčąķą ćīņīā’ņ read beans and rice (źšąńķūå įīįū č ščń) čē źšąńķīé ōąńīėč, ģąščķīāąķķīé ńāčķčķū, ėóźą, źąéåķńźīćī ļåšöą č ļščļšąā. Čķćšåäčåķņū äīėćī ņóųąņ ķą ģåäėåķķīģ īćķå, ēąņåģ ōąńīėü ņīėźóņ ā ļžšå č ļīäąžņ ń ćīņīāīé āåņ÷čķīé ķą įåėīģ īņāąšķīģ ščńå. Żņī įėžäī īńīįåķķī ėžįčė Ėóč Ąšģńņšīķć.
http://www.ltn.lv/~laivniek/interesanti.htm
Amerikas pirmatklājēji ievēroja ogas, kas aug lielos daudzumos un, ka tās lieto pārtikā vietēji indiāņi. Vecākais ieraksts par dzērvenēm, kas nosūtīts uz Eiropu, tiek datēts ar 1550.gadu. Sarkanie cilvēki dzērvenes sauca par "i-bimi" (rūgtā oga) un izmantoja tās, lai pagatavotu pemikanu (pemmican) - kaltētas brieža gaļas un ogu maisījumu, kas samīcīts viendabīgā masā, izveidots plāceņa formā un izlikts saulē kaltēties. Dzērvenes dažreiz tika pievienotas pupiņām un kukurūzai, gatavojot sukotašu (succotash). Indiāņu sievas no ogām gatavoja sautējošas kompreses, ticot, ka uzliekot to uz saindētas bultas ievainojuma, inde tiks neitralizēta. Dažreiz ogu sula tika izmantota kā krāsviela auduma uzlabošanai.
Delavēru (Delaware) indiāņiem dzērvenes bija miera simbols.
Selected response from:

Vents Villers
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Kukurūzas un pupiņu sautejums
Inga Baranova
3 +1sakotašs
Vents Villers
4Graudu, pupu un tomātu sautējums vai vienkārši dārzeņu sautējums
Uldis Liepkalns


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Graudu, pupu un tomātu sautējums vai vienkārši dārzeņu sautējums


Explanation:
...kur lai latviski tam rastos nosaukums :)

succotash
\Suc"co*tash\, n. [Narragansett Indian m'sickquatash corn boiled whole.] Green maize and beans boiled together. The dish is borrowed from the native Indians. [Written also suckatash.]
A stew consisting of kernels of corn, lima beans, and tomatoes.
http://dictionary.reference.com/search?r=5&q=succotash

Uldis Liepkalns
Latvia
Native speaker of: Native in LatvianLatvian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 821

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Inga Baranova: skatīt zemāk
32 mins

48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Kukurūzas un pupiņu sautejums


Explanation:
Es domāju, ka tulkojumā būtu vērts atstāt originālo nosaukumu ar komentāriem.
Galvenās ēdiena sastavdaļas - kukurūza un pupiņas

www.bluechef.com/recipe/succotash.html:
I was first introduced to succotash while I was a cook in the United States Navy. Here's a variation of the recipe we used to feed the troops.

(makes 3-4 servings)

1 cup whole kernel corn
1 cup lima beans
2 tablespoons butter
1/2 cup broth or cream
salt & pepper, to taste

Melt butter in a saucepan over medium heat and sauté corn until it begins to brown, but take care not to burn the butter!

Add remaining ingredients and simmer until tender (about 15-20 minutes).

www.heartlink.ur.ru/USA/vkus.htm:
Succotash - įėžäī čē źóźóšóēū č ōąńīėč


Inga Baranova
Native speaker of: Native in LatvianLatvian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 179

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Karina Silver
5 hrs
  -> paldies

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
sakotašs


Explanation:
latviski netaa gan sastopams sukotašs, bet domaaju, ka tas naf pareizi...
http://www.newsib.cis.ru/2001_45/shops_2.html
Ļąņščąšõ ąģåščźąķńźīé źóõķč - ńąźīņąų, - įėžäī, īńīįåķķī ėžįčģīå ā žęķūõ ųņąņąõ ŃŲĄ. Ōąńīėü č źóźóšóēķūå ēåšķą īņāąščāąžņ īņäåėüķī, ēąņåģ ńģåųčāąžņ, äīįąāė’žņ ńāčķčķó, ńėąäźčé ļåšåö č ņóųąņ äī ćīņīāķīńņč ķą ģåäėåķķīģ īćķå.
Ā šåöåļņ, ļščķ’ņūé ó ļėåģåķč äåėąāąšīā, āõīä’ņ åłå č ļīģčäīšū. Ą ā ųņąņå Ėóčēčąķą ćīņīā’ņ read beans and rice (źšąńķūå įīįū č ščń) čē źšąńķīé ōąńīėč, ģąščķīāąķķīé ńāčķčķū, ėóźą, źąéåķńźīćī ļåšöą č ļščļšąā. Čķćšåäčåķņū äīėćī ņóųąņ ķą ģåäėåķķīģ īćķå, ēąņåģ ōąńīėü ņīėźóņ ā ļžšå č ļīäąžņ ń ćīņīāīé āåņ÷čķīé ķą įåėīģ īņāąšķīģ ščńå. Żņī įėžäī īńīįåķķī ėžįčė Ėóč Ąšģńņšīķć.
http://www.ltn.lv/~laivniek/interesanti.htm
Amerikas pirmatklājēji ievēroja ogas, kas aug lielos daudzumos un, ka tās lieto pārtikā vietēji indiāņi. Vecākais ieraksts par dzērvenēm, kas nosūtīts uz Eiropu, tiek datēts ar 1550.gadu. Sarkanie cilvēki dzērvenes sauca par "i-bimi" (rūgtā oga) un izmantoja tās, lai pagatavotu pemikanu (pemmican) - kaltētas brieža gaļas un ogu maisījumu, kas samīcīts viendabīgā masā, izveidots plāceņa formā un izlikts saulē kaltēties. Dzērvenes dažreiz tika pievienotas pupiņām un kukurūzai, gatavojot sukotašu (succotash). Indiāņu sievas no ogām gatavoja sautējošas kompreses, ticot, ka uzliekot to uz saindētas bultas ievainojuma, inde tiks neitralizēta. Dažreiz ogu sula tika izmantota kā krāsviela auduma uzlabošanai.
Delavēru (Delaware) indiāņiem dzērvenes bija miera simbols.



    Reference: http://www.newsib.cis.ru/2001_45/shops_2.html
    Reference: http://www.ltn.lv/~laivniek/interesanti.htm
Vents Villers
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in pair: 211

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Uldis Liepkalns
7 days
  -> Tnx.:)