KudoZ home » English to Latvian » Other

PCBS

Latvian translation: polihlorbifenili, polihlorētie bifenili


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:PCBS
Latvian translation:polihlorbifenili, polihlorētie bifenili
Entered by: Olga Judina

09:02 Jun 29, 2004
English to Latvian translations [PRO]
English term or phrase: PCBS
NOTE: PRODUCTS OF EXXON MOBIL CORPORATION AND ITS AFFILIATED COMPANIES
ARE NOT FORMULATED TO CONTAIN PCBS.
Uldis Liepkalns
Latvia
polihlorētie bifenili (PHB)
Explanation:
[DOC] PHB iespējamās utilizācijas metodes
File Format: Microsoft Word 2000 - View as HTML
... 2. KAS IR Polihlorētie bifenili. Polihlorētie bifenili. Polihlorētie
bifenili (PHB) ir bifenila hloroatvasinājumi ar mainīgu hlora saturu. ...
www.vvi.gov.lv/doc/PHB_vadlinijas.doc

[DOC] SPĒKĀ ESOŠS no 04
File Format: Microsoft Word 97 - View as HTML
... Atkritumi, vielas, priekšmeti, kuros ir polihlorēti bifenili (PHB), polihlorēti
terfenili (PHT) un/vai polibromēti bifenili (PBB), kā arī to polibromēti ...
www.vid.gov.lv/5likumi/14Daba/2_piel_244.doc


VIDM Informacija presei 2004. gada 23. aprīlis
... No Stokholmas konvencijā minētajiem 12 NOP Latvijā aktuāli ir pesticīdi
DDT un toksafēns, polihlorētie bifenili, kā arī dioksīni un furāni. ...
www.varam.gov.lv/varam/NOT/prese/2004/04_23.htm

Ministru kabineta 2000. gada 25. aprīļa noteikumi Nr. 158
... 1. 2. 1. Polihlorētie bifenili (PCB), izņemot mono- un dihlorbifenilus. Polihlorētie
terfenili (PCT). ... 8. Polibromētie bifenili (PBB). CAS Nr. 59536-65-1. ...
www.varam.gov.lv/vide/LIK/kimija/L158.htm

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2004-06-29 09:33:08 GMT)
--------------------------------------------------

PCBs (POLYCHLORINATED BIPHENYLS)
PCBs form a group of compounds which were developed in the 1930s and were mainly used in the electricity supply industry and mining. Due to their accumulation in the food chain, production of PCBs was halted world-wide at the beginning of the 1980s and in 1996 an EC Directive was agreed requiring a phase-out of continuing uses (mainly in ageing electrical equipment). PCBs are, however, still found in trace concentrations in the sea and in the fatty tissue of marine animals.
http://www.eurochlor.org/tools/glossary/glossary.htm
Selected response from:

Olga Judina
Latvia
Grading comment
Paldies un atvainojos par savu putrošanos...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2polihlorētie bifenili (PHB)
Olga Judina
4 -1dioksīniLIGA LINSSEN


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
pcbs
polihlorētie bifenili (PHB)


Explanation:
[DOC] PHB iespējamās utilizācijas metodes
File Format: Microsoft Word 2000 - View as HTML
... 2. KAS IR Polihlorētie bifenili. Polihlorētie bifenili. Polihlorētie
bifenili (PHB) ir bifenila hloroatvasinājumi ar mainīgu hlora saturu. ...
www.vvi.gov.lv/doc/PHB_vadlinijas.doc

[DOC] SPĒKĀ ESOŠS no 04
File Format: Microsoft Word 97 - View as HTML
... Atkritumi, vielas, priekšmeti, kuros ir polihlorēti bifenili (PHB), polihlorēti
terfenili (PHT) un/vai polibromēti bifenili (PBB), kā arī to polibromēti ...
www.vid.gov.lv/5likumi/14Daba/2_piel_244.doc


VIDM Informacija presei 2004. gada 23. aprīlis
... No Stokholmas konvencijā minētajiem 12 NOP Latvijā aktuāli ir pesticīdi
DDT un toksafēns, polihlorētie bifenili, kā arī dioksīni un furāni. ...
www.varam.gov.lv/varam/NOT/prese/2004/04_23.htm

Ministru kabineta 2000. gada 25. aprīļa noteikumi Nr. 158
... 1. 2. 1. Polihlorētie bifenili (PCB), izņemot mono- un dihlorbifenilus. Polihlorētie
terfenili (PCT). ... 8. Polibromētie bifenili (PBB). CAS Nr. 59536-65-1. ...
www.varam.gov.lv/vide/LIK/kimija/L158.htm

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2004-06-29 09:33:08 GMT)
--------------------------------------------------

PCBs (POLYCHLORINATED BIPHENYLS)
PCBs form a group of compounds which were developed in the 1930s and were mainly used in the electricity supply industry and mining. Due to their accumulation in the food chain, production of PCBs was halted world-wide at the beginning of the 1980s and in 1996 an EC Directive was agreed requiring a phase-out of continuing uses (mainly in ageing electrical equipment). PCBs are, however, still found in trace concentrations in the sea and in the fatty tissue of marine animals.
http://www.eurochlor.org/tools/glossary/glossary.htm

Olga Judina
Latvia
Native speaker of: Russian
PRO pts in pair: 75
Grading comment
Paldies un atvainojos par savu putrošanos...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vents Villers: Cik atceros, manaa laikaa bij ... difenili, bet 1996. g. graamataas ir bifenili -- taa ka jaapiekriit vie buus :)//Veel var polihlorbifenili, es taa tulkotu:)
6 hrs

agree  LIGA LINSSEN: tom'er piekr'itu.
20 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
pcbs
dioksīni


Explanation:
Dioksīni ir polihlorēti polikondensēti aromātiskie savienojumi ar savstarpēji līdzīgu, pārsvarā planāru telpisko struktūru un līdzīgām ķīmiskām un fizikālajām īpašībām. Šajā grupā ietilpst 75 polihlordibenzo – p - dioksīni un 135 polihlordibenzofurāni . Vistoksiskākais ir 2,3 ,7, 8 – tetrahlordibenzo – p – dioksīns , kura nosaukums tika saīsināts uz vienkāršāku – dioksīns.

Lielākā daļa dioksīnu nokļūst vidē (95%) sadegot hlora saturošiem ogļūdeņražiem atkritumu dedzināmajās krāsnīs un iekšdedzes dzinēju motoros. Dioksīnu piesārņojums rodas arī no papīrfabrikām, kurās izmanto hloru kā balinātāju ražošanas procesā, kā arī polivinilhlorīdu plastmasu ražošanā

1997.gadā Starptautiskā vēža pētniecības asociācija (International Association for the Research of Cancer – IARC) pasludināja dioksīnus par 1. grupas kancerogēno vielu.

'Seit iet runa par 'kimik'alij'am, kuras dot'as firmas produkti nedr'ikst satur'et, jo to iedarb'iba ir kait'iga organismam.



--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs 47 mins (2004-06-30 05:50:10 GMT)
--------------------------------------------------

Atz\'istu savu k\'ludu, jo t\'al\'ak taj\'a pa\'sa tekst\'a bija izskaidrojums. Atvainojos par maldin\'a\'sanu.
piem\'ers no iepriek\'se\'j\'a teksta
Tāpēc 1998. gada maijā WHO (World Health Organisation) konsīlijs pārvērtēja pieejamo informāciju un ieviesa jaunu TDI normu dioksīniem un dioksīniem līdzīgiem polihlorinētiem difeniliem (PCBs).



    Reference: http://www.lpc.gov.lv/download/dioksini.htm
LIGA LINSSEN
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in pair: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Vents Villers: !?
3 hrs