KudoZ home » English to Latvian » Real Estate

freehold title asset

Latvian translation: pilnīgas/pilnas varas tiesības


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:freehold title asset
Latvian translation:pilnīgas/pilnas varas tiesības
Entered by: Austra Muizniece

13:00 Aug 11, 2006
English to Latvian translations [PRO]
Law/Patents - Real Estate / Law = Real Estate
English term or phrase: freehold title asset
Teikums: The stakeholder may be the owner of a freehold title heritage asset.
Luudzu padomu, jo neesmu lietprateejs nekustamaa iipashuma terminos. Shinii tekstaa "asset" tulkojas kaa "veertiiba".
Klavs Kalnacs
sk.zemāk
Explanation:
vērtība, pār kuru personai x ir pilnīga(s) varas tiesība(s)

"pilnīgas/pilnas varas tiesība(s)" - standartteiciens


KCL noteiktā kārtība veicina lielāku stabilitāti, jo īpašumtiesības rada pilnīgas varas tiesības pār lietu atšķirībā no lietas turētāja. ...
www.bordans-belajevs.lv/lat/komercl_papl.htm
Selected response from:

Austra Muizniece
Latvia
Grading comment
Liels paldies!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4pieder mantojumā saņemts nekustamais īpašums vai viņam ir īpašumtiesības uz
Freimanis
4absolutas tiesibas uz mantu/nekustanmo ipasumuabc def
4sk.zemāk
Austra Muizniece
3sk. zemākdianastr


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sk. zemāk


Explanation:
freehold (vs. leasehold) - pilnīgas īpašumtiesības
title - īpašumtiesības (kā dokuments - kaut kas līdzīgs (Latvijas ekvivalents) zemesgrāmatu apliecībai)
asset - vai tiešām vērtība? nevarētu būt tomēr "līdzekļi"?
zemāk "freehold title" definīcija angļu valodā, bet cik man pašai ir nācies saskarties ar freehold estates, tad tas vienkārši norāda uz to, ka konkrētai personai pieder visas tiesības uz īpašuma izmantošanu (ja vien nav kādi valsts vai citi liegumi, covenants and restrictions and similar)


    Reference: http://www.google.lv/search?hl=lv&lr=&oi=definer&q=define:fr...
dianastr
Latvia
Works in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sk.zemāk


Explanation:
vērtība, pār kuru personai x ir pilnīga(s) varas tiesība(s)

"pilnīgas/pilnas varas tiesība(s)" - standartteiciens


KCL noteiktā kārtība veicina lielāku stabilitāti, jo īpašumtiesības rada pilnīgas varas tiesības pār lietu atšķirībā no lietas turētāja. ...
www.bordans-belajevs.lv/lat/komercl_papl.htm

Example sentence(s):
  • Īpašums ir pilnīgas varas tiesība par lietu, t. i. tiesība valdīt un lietot to, iegūt no tās visus iespējamos labumus, ar to rīkoties un noteiktā kārtā atprasīt to atpakaļ no katras trešās personas ar īpašuma prasību.
  • Kasācijas sūdzības iesniedzējs nepiekrīt tiesas secinājumam, ka īpašnieka pilnīgas varas tiesības pār lietu var apstrīdēt ar īpašuma prasību

    Reference: http://www.likumi.lv/doc.php?id=90221
    Reference: http://www.latvijasipasumi.lv/
Austra Muizniece
Latvia
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Liels paldies!

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
absolutas tiesibas uz mantu/nekustanmo ipasumu


Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/Freehold_(real_property)
http://en.wikipedia.org/wiki/Allodial_title
http://en.wikipedia.org/wiki/Leasehold

Fee simple (freehold) ownership represents absolute ownership of real property but it is limited by the four basic government powers of taxation, eminent domain, police power, and escheat and could also be limited by certain encumberances or a condition in the deed.
In English common law theory, the Crown has radical title or the allodium of all land in England, meaning that it is the ultimate "owner" of all land. However the Crown can grant an abstract entity—called an estate in land—which is what is owned. The fee simple estate is also called "estate in fee simple" or "fee-simple title" and sometimes simply freehold in England and Wales.



abc def
Ukraine
Native speaker of: Native in RussianRussian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pieder mantojumā saņemts nekustamais īpašums vai viņam ir īpašumtiesības uz


Explanation:
Viss ir diezgan vienkārši
Tas cilvēks ir mantojis neksutamo īpašumu un tas viņam pieder.

Latviski nav precīzu ekvivalantu freehold and leasehold.
Taču novienkāršojot var teikt īpašumtiesības un lietošanas tiesības (piemēram, noma uz 99 gadiem)
Title nav nekas cits kā tiesības



Freimanis
Works in field
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 4