KudoZ home » English to Latvian » Social Science, Sociology, Ethics, etc.

Portage coordinator

Latvian translation: Portidžas mācībsistēmas koordinators


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Portage coordinator
Latvian translation:Portidžas mācībsistēmas koordinators
Entered by: Burrell

12:31 Jul 5, 2007
English to Latvian translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc. / Childcare
English term or phrase: Portage coordinator
Portage
You may already have a Portage Home Visitor. Portage works alongside parents offering practical help and ideas to encourage a child’s emerging skills. Portage Coordinators are qualified teachers who co-ordinate the Portage Home Visiting Service.
Te ir runa par veselu rindu speciālistu, kuri apmeklē pirmsskolas mācību iestādes un sniedz visādus vērtīgus ieteikumus par to, kā labāk apieties ar bērniem, lai viņi labāk iejustos utt. Viens no šiem speciālistiem ir Portage coordinator. Ar transportu tam nav nu nekāda sakara.
Burrell
United Kingdom
Portidžas mācībsistēmas koordinators
Explanation:
Kas ir Portidža?

Portidža ir ASV Viskonsīnas štata Portage pilsētā psihologu, pedagogu un psihiatru sadarbības rezultātā radīta agrīnā korekcija un audzināšanas sistēma. Metode attiecināma uz pirmsskolas (0 - 7-8 g.v.) vecuma bērniem ar garīgas dabas traucējumiem, kura tiek realizēta bērnam pazīstamā un draudzīgā vidē - mājās. Šī korekcijas sistēma tā arī tika nosaukta Portage, par godu vietai, kurā tā radīta. Latvijas Portidžas mācībsistēmas asociācija ir Starptautiskās Portidžas asociācijas (SPA) biedre. SPA ir iesaistījušās tādas valstis, kā ASV, Lielbritānija, Japāna, Nīderlande, Norvēģija, Čehija, Indija, Pakistāna, Grieķija, Somija, u.c.. Portidžas mācību metodes tiek izmantota arī Lietuvā, Krievijā, Bulgārijā, Zviedrijā, Vācijā, Rumānijā u.c.

Termins Portidža apzīmē pedagoģisko metožu kopumu, izstrādāto izdales materiālu klāstu, specializētās rotaļlietas, dokumentāciju, kuru pielieto, lai mērķtiecīgi izglītotu bērnus pirmsskolas vecumā ar garīgās attīstības traucējumiem un viņu vecākus.

Viens no Portidžas mācībsistēmas principiem ir pieejamība ģimenei, neatkarīgi no tās tautības, valodas un izglītības līmeņa. Īpaša vērība tiek pievērsta tam, lai ģimenē veidotos pozitīva attieksme pret savu bērnu ar īpašām vajadzībām, un parādīt, ka mērķtiecīgi un regulāri strādājot, arī viņu bērns ir spējīgs apgūt jaunas iemaņas un zināšanas, neatkarīgi no bērna garīgās un fiziskās attīstības pakāpes.


http://www.lnbrc.lv/sp berniem.htm


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-07-05 14:24:39 GMT)
--------------------------------------------------

Izrādās, šī sistēma iekļauta pat LU pedagoģijas mācību programmā:
https://luis.lanet.lv/pls/pub/kursi.kurss_dati?l=1&p_kods=2P...
Selected response from:

tinageta
Grading comment
Paldies!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Portidžas mācībsistēmas koordinatorstinageta
4šī nav atbilde!
Jana Teteris


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
portage coordinator
šī nav atbilde!


Explanation:
Internetā atradu paskaidrojumu par šo amatu. Izrādās, ka 'Portage' nav nemaz tulkojams, jo attiecas uz rajonu ASV (saucas 'Portage') kur šāda veida pakalpojumi tika uzsākti.

Tātad, doma tāda, ka tas ir 'koordinators bērniem ar īpašām vajadzībām' - bet gan jau kāds cits izgudros, kā to labāk pateikt.



    Reference: http://www.leics.gov.uk/index/education/special_education_ne...
Jana Teteris
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in LatvianLatvian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
portage coordinator
Portidžas mācībsistēmas koordinators


Explanation:
Kas ir Portidža?

Portidža ir ASV Viskonsīnas štata Portage pilsētā psihologu, pedagogu un psihiatru sadarbības rezultātā radīta agrīnā korekcija un audzināšanas sistēma. Metode attiecināma uz pirmsskolas (0 - 7-8 g.v.) vecuma bērniem ar garīgas dabas traucējumiem, kura tiek realizēta bērnam pazīstamā un draudzīgā vidē - mājās. Šī korekcijas sistēma tā arī tika nosaukta Portage, par godu vietai, kurā tā radīta. Latvijas Portidžas mācībsistēmas asociācija ir Starptautiskās Portidžas asociācijas (SPA) biedre. SPA ir iesaistījušās tādas valstis, kā ASV, Lielbritānija, Japāna, Nīderlande, Norvēģija, Čehija, Indija, Pakistāna, Grieķija, Somija, u.c.. Portidžas mācību metodes tiek izmantota arī Lietuvā, Krievijā, Bulgārijā, Zviedrijā, Vācijā, Rumānijā u.c.

Termins Portidža apzīmē pedagoģisko metožu kopumu, izstrādāto izdales materiālu klāstu, specializētās rotaļlietas, dokumentāciju, kuru pielieto, lai mērķtiecīgi izglītotu bērnus pirmsskolas vecumā ar garīgās attīstības traucējumiem un viņu vecākus.

Viens no Portidžas mācībsistēmas principiem ir pieejamība ģimenei, neatkarīgi no tās tautības, valodas un izglītības līmeņa. Īpaša vērība tiek pievērsta tam, lai ģimenē veidotos pozitīva attieksme pret savu bērnu ar īpašām vajadzībām, un parādīt, ka mērķtiecīgi un regulāri strādājot, arī viņu bērns ir spējīgs apgūt jaunas iemaņas un zināšanas, neatkarīgi no bērna garīgās un fiziskās attīstības pakāpes.


http://www.lnbrc.lv/sp berniem.htm


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-07-05 14:24:39 GMT)
--------------------------------------------------

Izrādās, šī sistēma iekļauta pat LU pedagoģijas mācību programmā:
https://luis.lanet.lv/pls/pub/kursi.kurss_dati?l=1&p_kods=2P...


    Reference: http://www.portage.lv/index.php?mes=kas_ir_portidza
    Reference: http://www.bm.gov.lv/lat/informacija/jaunumi/?doc=319
tinageta
Specializes in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Paldies!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jana Teteris
58 mins
  -> paldies!