KudoZ home » English to Latvian » Telecom(munications)

broadcaster

Latvian translation: raidorganizācija


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:broadcaster
Latvian translation:raidorganizācija
Entered by: Inese Poga-Smith

11:31 Aug 28, 2008
English to Latvian translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications)
English term or phrase: broadcaster
Kā jūs, mīlie draugi, pārtulkotu šo vārdu uz latviešu valodu. te doma nav par diktoru, vai citu cilvēku, kas lasa ziņas TV, bet par dienestu, kas translē TV vai radio programmas. vai tas vienkārši ir "trasnlētājs"?
Janusz Kaminski
Latvia
raidorganizācija
Explanation:
Parasti tiek lietots "raidorganizācija", vispār nevienā kaut cik nozīmīgā dokumentā nemanīju citus variantus.

Piemēri:
Šobrīd Saeimā tiek izskatīts Radio un televīzijas likumprojekts, kas nosaka Latvijā esošo raidorganizāciju veidošanas, reģistrācijas, darbības un to uzraudzības kārtību. Vienlaicīgi tiek izskatīts arī Sabiedrisko raidorganizāciju likumprojekts. Abu likumprojektu mērķis ir novērst 1995.gada pieņemtā un šobrīd vēl spēkā esošā Radio un televīzijas likuma pretrunas un nepilnības.
Skatīt vēstuli Min. prez.
http://www.tvradio.lv/index.php?page=82&print=true

Latvijas Raidorganizāciju asociācija (turpmāk tekstā - LRA) aicina Jūs pievērst uzmanību problēmām, kas saistītas ar Nacionālās radio un televīzijas padomes (turpmāk tekstā – NRTP) darbību.
Ņemot vērā Latvijas raidorganizāciju neapmierinātību ar NRTP līdzšinējo darbību, Latvijas Raidorganizāciju asociācija ir vērsusies ar iesniegumu Ģenerālprokuratūrā, nosūtījusi vēstules Saeimas frakciju vadītājiem, kā arī NRTP padomes priekšsēdētājam.

Lūdzam Jūsu līdzdalību diskusijas uzsākšanai par raidorganizāciju uzraudzības institūcijas kvalitātes uzlabošanu, industrijas tālākās attīstības iespējām Latvijā, kā arī par likumdošanas sakārtošanu.

http://www.nrtp.lv/info/index.php?mid=18&PHPSESSID=ae118c872...

Sabiedriskā īpašuma forma
Sabiedriskās raidorganizācijas izveido, ieguldot raidorganizāciju pamatkapitālā valsts īpašumu.
Sabiedriskā radio raidorganizācija - Valsts Bezpeļņas SIA ''Latvijas Radio''

Eiropas konvencija par pārrobežu televīziju

(1) Oficiāls tulkojums.

c. "raidorganizācija" nozīmē fizisku vai juridisku personu, kas veido publiski raidīto televīzijas programmu pakalpojumus un tos pārraida vai uzdod to veikt pilnīgā un nepārveidotā formā kādai trešajai pusei;

Selected response from:

Inese Poga-Smith
Canada
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5raidorganizācija
Inese Poga-Smith
5raidsabiedrībamjbjosh
4raidsabiedrība
Ilona Kangro
3apraides organizācijagirc


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
raidsabiedrība


Explanation:
Tā piedāvā Veisberga 2005. gada vārdnīca

Example sentence(s):
  • Vietējās raidsabiedrības LTV veidotās pasākumu pārraides būs pieejamas...
mjbjosh
Works in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
raidsabiedrība


Explanation:
Es tulkotu tā, jo tas var attiekties gan uz televīziju, gan radio.


    Reference: http://www.google.lv/search?hl=lv&q=raidsabiedr%C4%ABba&btnG...
Ilona Kangro
Latvia
Native speaker of: Native in LatvianLatvian

4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
apraides organizācija


Explanation:
broadcast ir apraide, tādēļ kaut kas ar apraidi saistīts. Un TTC parādās "public broadcaster" kā "valsts apraides organizācija".


    Reference: http://completedb.ttc.lv/?a=show_results
girc
Latvia
Specializes in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian

51 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
raidorganizācija


Explanation:
Parasti tiek lietots "raidorganizācija", vispār nevienā kaut cik nozīmīgā dokumentā nemanīju citus variantus.

Piemēri:
Šobrīd Saeimā tiek izskatīts Radio un televīzijas likumprojekts, kas nosaka Latvijā esošo raidorganizāciju veidošanas, reģistrācijas, darbības un to uzraudzības kārtību. Vienlaicīgi tiek izskatīts arī Sabiedrisko raidorganizāciju likumprojekts. Abu likumprojektu mērķis ir novērst 1995.gada pieņemtā un šobrīd vēl spēkā esošā Radio un televīzijas likuma pretrunas un nepilnības.
Skatīt vēstuli Min. prez.
http://www.tvradio.lv/index.php?page=82&print=true

Latvijas Raidorganizāciju asociācija (turpmāk tekstā - LRA) aicina Jūs pievērst uzmanību problēmām, kas saistītas ar Nacionālās radio un televīzijas padomes (turpmāk tekstā – NRTP) darbību.
Ņemot vērā Latvijas raidorganizāciju neapmierinātību ar NRTP līdzšinējo darbību, Latvijas Raidorganizāciju asociācija ir vērsusies ar iesniegumu Ģenerālprokuratūrā, nosūtījusi vēstules Saeimas frakciju vadītājiem, kā arī NRTP padomes priekšsēdētājam.

Lūdzam Jūsu līdzdalību diskusijas uzsākšanai par raidorganizāciju uzraudzības institūcijas kvalitātes uzlabošanu, industrijas tālākās attīstības iespējām Latvijā, kā arī par likumdošanas sakārtošanu.

http://www.nrtp.lv/info/index.php?mid=18&PHPSESSID=ae118c872...

Sabiedriskā īpašuma forma
Sabiedriskās raidorganizācijas izveido, ieguldot raidorganizāciju pamatkapitālā valsts īpašumu.
Sabiedriskā radio raidorganizācija - Valsts Bezpeļņas SIA ''Latvijas Radio''

Eiropas konvencija par pārrobežu televīziju

(1) Oficiāls tulkojums.

c. "raidorganizācija" nozīmē fizisku vai juridisku personu, kas veido publiski raidīto televīzijas programmu pakalpojumus un tos pārraida vai uzdod to veikt pilnīgā un nepārveidotā formā kādai trešajai pusei;




    Reference: http://www.lawin.lv/html/likumdosana/aktualitates/26093.php
    Reference: http://www.coe.lv/konv_sar.php?kid=136
Inese Poga-Smith
Canada
Native speaker of: Latvian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jana Teteris: http://www.mfa.gov.lv/lv/eu/Jaunumi/EKP-pazinojumi-presei/20...
2 hrs
  -> Paldies!

agree  tinageta: MK noteikumi Nr.185 "Noteikumi par Latvijas sabiedrībai īpaši svarīgiem notikumiem un to raidīšanas kārtību televīzijas raidorganizācijās
2 hrs
  -> Paldies!

agree  Doroteja
3 hrs
  -> Paldies!

agree  ievastro
10 hrs
  -> Paldies!

agree  Kristine Sprula (Lielause)
23 hrs
  -> Paldies!