KudoZ home » English to Lithuanian » Other

virgin olive oil

Lithuanian translation: grynas alyvų aliejus


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:(extra) virgin olive oil
Lithuanian translation:grynas alyvų aliejus
Entered by: The LT>EN Guy

23:33 Mar 13, 2002
English to Lithuanian translations [PRO]
English term or phrase: virgin olive oil
ar yra koks nors lietuviškas terminas šitam dalykui.
The LT>EN Guy
United Kingdom
Grynas alyvu aliejus
Explanation:
Virginija teisi, aliejus rusiuojamas pagal apdorojimo buda, o vertinant alyvu alieju svarbus kriterijus yra ir jo rugstingumas. Geriausiu (extra virgin) laikomas vadinamuoju saltuoju budu (kaip kad Virginija aprase), be chemikalu ir nedaug tepakaitinant, isspaustas alyvu aliejus, kuris, be to, beveik neturi rugsties. ŅVirginÓ irgi tokio pat pirmojo spaudimo aliejus, tik su didesne rugsties koncentracija. Kuo didesnis rugsties procentas, tuo zemesnis alyvu aliejaus virgin laipsnis.

Teisingai, alyvu aliejus buna ir geltonas, ir zalias, ir dar kitokiu panasiu atspalviu. Tik spalva jo vertes neatspindi, kaip kad butume linke manyti. ŅVirginÓ alyvu aliejus gali buti ne tik zalsvas, bet ir gelsvas, o paciu alyvuogiu spalva priklauso ne tik nuo brandos, bet ir nuo regiono, kur jos auginamos.

Manyciau, tiksliausia butu sakyti grynas alyvu aliejus. :)

Selected response from:

Danguole McNeely
United States
Grading comment
Dekui. As koregavau etiketes vertima. Ten buvo grynas rinktiniu alyvu aliejus, nusprendziau taip ir palikt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2(nesubrandintų) alyv(uogi)ų aliejus
Ernestas Lomsargis
5AtsiprasauDanguole McNeely
5Šaltu būdu spaustas alyvuogių aliejusVeronika Ziliene
5Grynas alyvu aliejusDanguole McNeely


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
(nesubrandintų) alyv(uogi)ų aliejus


Explanation:
Kiek man yra žinoma, būna geltonas arba žalias alyvuogių aliejus. Tai va, geltonas gaunamas iš subrandintų alyvuogių, o žalias - iš nesubrandintų.
Kuo žalesnis aliejus, tuo jis labiau „virgin“ :-)

Jei tinka, taip pat galima rašyti:
„žalias alyvuogių aliejus“
arba
„neprinokusių alyvuogių aliejus“.

Ernestas Lomsargis
Native speaker of: Native in LithuanianLithuanian
PRO pts in pair: 1361

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxNelly
1 hr

agree  Džiuginta Spalbar
2 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Šaltu būdu spaustas alyvuogių aliejus


Explanation:
Terminas "virgin" reiškia aliejaus spaudimo būdą. Vertingiausias, brangiausias aliejus yra spaudžiamas šaltuoju būdu. Jame lieka daugiausia vitaminų. Paskui tos pat alyvuogės yra pakaitinamos ir pakartotinai spaudžiamos. Išspaustas aliejus yra tik aliejus, pavadinime nelieka žodžio "virgin". Šis aliejus yra mažiau vertingas, kadangi dėl terminio apdirbimo praranda daug vertingųjų savybių.

Veronika Ziliene
Lithuania
Native speaker of: Native in LithuanianLithuanian
PRO pts in pair: 70

20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Grynas alyvu aliejus


Explanation:
Virginija teisi, aliejus rusiuojamas pagal apdorojimo buda, o vertinant alyvu alieju svarbus kriterijus yra ir jo rugstingumas. Geriausiu (extra virgin) laikomas vadinamuoju saltuoju budu (kaip kad Virginija aprase), be chemikalu ir nedaug tepakaitinant, isspaustas alyvu aliejus, kuris, be to, beveik neturi rugsties. ŅVirginÓ irgi tokio pat pirmojo spaudimo aliejus, tik su didesne rugsties koncentracija. Kuo didesnis rugsties procentas, tuo zemesnis alyvu aliejaus virgin laipsnis.

Teisingai, alyvu aliejus buna ir geltonas, ir zalias, ir dar kitokiu panasiu atspalviu. Tik spalva jo vertes neatspindi, kaip kad butume linke manyti. ŅVirginÓ alyvu aliejus gali buti ne tik zalsvas, bet ir gelsvas, o paciu alyvuogiu spalva priklauso ne tik nuo brandos, bet ir nuo regiono, kur jos auginamos.

Manyciau, tiksliausia butu sakyti grynas alyvu aliejus. :)



Danguole McNeely
United States
PRO pts in pair: 5
Grading comment
Dekui. As koregavau etiketes vertima. Ten buvo grynas rinktiniu alyvu aliejus, nusprendziau taip ir palikt.

2 days3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Atsiprasau


Explanation:
Atsiprasau Veronikos. Neisivaizduoju, kaip galejau supainioti VERONIKA, viena savo megstamiausiu vardu. Skuba, nuovargis, issiblaskymas ir... virgin oil.

Dangoule :(

Danguole McNeely
United States
PRO pts in pair: 5