KudoZ home » English to Macedonian » Other

substantification

Macedonian translation: опредметување, овоплотување, супстантивирање, супстантификација


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:substantification
Macedonian translation:опредметување, овоплотување, супстантивирање, супстантификација
Entered by: Irena Kacarski-Kimova

14:03 Feb 16, 2007
English to Macedonian translations [PRO]
Social Sciences - Other / law
English term or phrase: substantification
Ne mozam da go najdam zborov vo nieden recnik, duri ni na internet ...

eve go kontekstot:

Decolonization is the meeting of two forces, opposed to each other by their very nature, which in fact owe their originality to that sort of SUBSTANTIFICATION which results from and is nourished by the situation in the colonies.

Odnapred blagodaram za sekoj predlog.
Irena Kacarski-Kimova
Macedonia (FYROM)
опредметување, овоплотување, супстантивирање, супстантификација
Explanation:
zavisi od tvojot stil na preveduvanje - da upotrebis koren od slovensko poteklo, ili latinsko so -uva, -ira, -zira, -vizira, -fikacija, -ficiranje.. :-)

eve eden primer od filozofskata antropologija

Životinja ne može izvršiti osebujno distanciranje i supstantiviranje 'okolnog sveta' u 'svet' ( odnosno u simbol sveta), za šta je čovek (kao duh - primedba G. J.) sposoban, kao što ne može izvršiti ni promenu afektivno i nagonski ograničenih središta 'otpora' u 'predmete'. Predmetno bivstvovanje je, dakle, najformalnija kategorija logičke strane 'duha'. Hteo bih reći da je životinja bitno prirasla i urasla u životnu zbilju, koja odgovara njenim organskim stanjima, a ne može je nikada 'predmetno' dohvatiti.

http://147.91.230.48/ifdt/izdanja/casopisi/ifdt/XI/D11/docum...
Selected response from:

Radica Schenck
Germany
Grading comment
опредметување, тоа е тоа! благодарам многу!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4субстанцијализацијаLjupka Veloska Lynch
4супстантивизација (од „супстантив„)
Slavica Kosca-Vrlazic
3опредметување, овоплотување, супстантивирање, супстантификација
Radica Schenck


Discussion entries: 2





  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
субстанцијализација


Explanation:
Очигледно е дека терминов е за прв пат употребен во некој познат напис на тема колонизација/деколонизација од областа на филозофијата и се сомневам дека од тогаш се употребува во контекст на опозиција на две сили. Се консултирав со адвокат/бивш студент по филозофија и тој го предложи овој термин.

Ljupka Veloska Lynch
Native speaker of: Native in MacedonianMacedonian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat

1 day3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
опредметување, овоплотување, супстантивирање, супстантификација


Explanation:
zavisi od tvojot stil na preveduvanje - da upotrebis koren od slovensko poteklo, ili latinsko so -uva, -ira, -zira, -vizira, -fikacija, -ficiranje.. :-)

eve eden primer od filozofskata antropologija

Životinja ne može izvršiti osebujno distanciranje i supstantiviranje 'okolnog sveta' u 'svet' ( odnosno u simbol sveta), za šta je čovek (kao duh - primedba G. J.) sposoban, kao što ne može izvršiti ni promenu afektivno i nagonski ograničenih središta 'otpora' u 'predmete'. Predmetno bivstvovanje je, dakle, najformalnija kategorija logičke strane 'duha'. Hteo bih reći da je životinja bitno prirasla i urasla u životnu zbilju, koja odgovara njenim organskim stanjima, a ne može je nikada 'predmetno' dohvatiti.

http://147.91.230.48/ifdt/izdanja/casopisi/ifdt/XI/D11/docum...


Radica Schenck
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in MacedonianMacedonian
PRO pts in category: 4
Grading comment
опредметување, тоа е тоа! благодарам многу!

2 days49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
супстантивизација (од „супстантив„)


Explanation:
Се сложувам со колешката Радица. Овој мој израз е само уште еден предлог, иако мислам дека можат да се употребат и изразите „супстантивирање„ и „супстантификација„, Само, сметам дека е важно да се напомене следново: во принцип, изразите „опредметување„ и „овоплотување„ се идеален превод на тражениот израз. Само што овдека изразот не е изведен од „супстанца„, туку од филозофскиот израз „супстантив„ кој што претставува една од тритe епистемолошки препреки спрема филозофот Г. Башелар: „Si la science se doit de nommer ses objets, ou de créer des concepts pour rendre compte des phénomènes observés, elle ne doit pourtant pas céder à la facilité de "baptiser la difficulté"... Во дадениов контекст изразот упатува на тоа дека колонизаторот, низ процес ткн. „scaffolding„, создава супстантив (изграден врз основа на стереотипски претпоставки и предрасуди) кој се однесува на целата колонизирана раса или нација. Затоа сметам дека може да се употреби и „супстантивизација„.
Pr> Three years ago at our first congress I showed that, in the colonial situation, dynamism is replaced fairly quickly by a substantification of the attitudes of the colonising power. The area of culture is then marked off by fences and signposts. These are in fact so many defence mechanisms of the most elementary type, comparable for more than one good reason to the simple instinct for preservation. The interest of this period for us is that the oppressor does not manage to convince himself a£ the objective non-existence of the oppressed nation and its culture. Every effort is made to bring the colonised person to admit the inferiority of his culture which has been transformed into instinctive patterns of behaviour, to recognise the unreality of his ‘nation’, and, in the last extreme, the confused and imperfect character of his own biological structure. Инаку, на Википедиа најдов дека синоним во филозофијата за substantification e substantivization.


--------------------------------------------------
Note added at 2 days52 mins (2007-02-18 14:55:46 GMT)
--------------------------------------------------

Pardon, sakav da napisam supstancija, a ne supstanca, no ete, hrvatskiot zbor go koristam pocesto... Se slucuva...

Example sentence(s):
  • „Ugricic je, definisuci jezik kao "fundamentalni substantiv evopskog identiteta", napomenuo da su njime konstituisana tri osnovna kanona evropske kulture: filozofija, knjizevnost i religija.

    Reference: http://66.218.69.11/search/cache?p=substantification&ei=UTF-...
Slavica Kosca-Vrlazic
Croatia
Works in field
Native speaker of: Native in MacedonianMacedonian, Native in CroatianCroatian