KudoZ home » English to Malay » Other

This place really creeps me out

Malay translation: tempat ini benar-benar membuat aku tidak selesa/menyenangkan/menyampah


05:40 Aug 3, 2004
English to Malay translations [Non-PRO]
Other
English term or phrase: This place really creeps me out
translation plz...tq
baby
Malay translation:tempat ini benar-benar membuat aku tidak selesa/menyenangkan/menyampah
Explanation:
Alternative:
"creeps me out" merupakan satu istilah yang digunakan untuk menggambarkan sesuatu yang pelik atau tidak menyenangkan. Ia tidak semestinya merujuk kepada sesuatu yang menyeramkan sahaja tetapi lebih luas daripada itu.
Selected response from:

ajali
United States
Grading comment
Ia boleh digunakan jika keadaan seram?
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2tempat ini benar-benar menakutkan aku
Ramona Ali
3tempat ini benar-benar membuat aku tidak selesa/menyenangkan/menyampahajali


Discussion entries: 1





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
this place really creeps me out
tempat ini benar-benar menakutkan aku


Explanation:
tempat ini benar-benar menakutkan/menggerunkan/menyeramkan aku


Ramona Ali
Native speaker of: Native in MalayMalay
PRO pts in category: 47

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  eldira: or: 'membuat bulu kuduk mengkirik' (Indo)
1 hr

agree  azrin
18 hrs

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
this place really creeps me out
tempat ini benar-benar membuat aku tidak selesa/menyenangkan/menyampah


Explanation:
Alternative:
"creeps me out" merupakan satu istilah yang digunakan untuk menggambarkan sesuatu yang pelik atau tidak menyenangkan. Ia tidak semestinya merujuk kepada sesuatu yang menyeramkan sahaja tetapi lebih luas daripada itu.

ajali
United States
Native speaker of: Native in MalayMalay
PRO pts in category: 22
Grading comment
Ia boleh digunakan jika keadaan seram?