KudoZ home » English to Malay » Other

win win situation

Malay translation: keadaan menang-menang/ situasi sama-sama menang


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:win win situation
Malay translation:keadaan menang-menang/ situasi sama-sama menang
Entered by: Bettina David

08:29 Dec 7, 2004
English to Malay translations [Non-PRO]
Other
English term or phrase: win win situation
trans plz.tq
baby
keadaan menang-menang
Explanation:
see:
... Selain itu beliau berkata, negara-negara Asia mesti menghapuskan perbezaan masing-masing dan bersatu bagi mendapatkan keadaan menang-menang. ...
www3.bernama.com/bernama/ v3/bm/news_business.php?id=63011

... Setiausaha Parlimen Kementerian Wilayah Persekutuan Yew Teong Look berkata, tawaran itu sebagai satu keadaan menang-menang bagi kedua-dua pihak, pembeli dan ...
aplikasi.kpkt.gov.my/akhbar.nsf/ 0/b6430b01c4be146348256f54002d8219?OpenDocument

... peserta sependapat bahawa adalah penting kerajaan, usahawan dan pekerja mengamalkan perkongsian -perkongsian pintar bagi mewujudkan keadaan menang-menang. ...
www.might.org.my/index.php?ch=4&pg=127&ac=534

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 9 mins (2004-12-07 11:39:39 GMT)
--------------------------------------------------

... penindasan oleh satu pihak ke atas pihak lain atau dalam istilah perniagaan hari ini disebut sebagai win-win situation atau keadaan menang-menang.Win-win ...
www.angkasa.coop/pelancar/Arkib/Jan04/jan05.htm
Selected response from:

Bettina David
Grading comment
i'm not satisfied with the answer.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1situasi sama-sama menang
Ramona Ali
3 +1keadaan menang-menang
Bettina David


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
keadaan menang-menang


Explanation:
see:
... Selain itu beliau berkata, negara-negara Asia mesti menghapuskan perbezaan masing-masing dan bersatu bagi mendapatkan keadaan menang-menang. ...
www3.bernama.com/bernama/ v3/bm/news_business.php?id=63011

... Setiausaha Parlimen Kementerian Wilayah Persekutuan Yew Teong Look berkata, tawaran itu sebagai satu keadaan menang-menang bagi kedua-dua pihak, pembeli dan ...
aplikasi.kpkt.gov.my/akhbar.nsf/ 0/b6430b01c4be146348256f54002d8219?OpenDocument

... peserta sependapat bahawa adalah penting kerajaan, usahawan dan pekerja mengamalkan perkongsian -perkongsian pintar bagi mewujudkan keadaan menang-menang. ...
www.might.org.my/index.php?ch=4&pg=127&ac=534

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 9 mins (2004-12-07 11:39:39 GMT)
--------------------------------------------------

... penindasan oleh satu pihak ke atas pihak lain atau dalam istilah perniagaan hari ini disebut sebagai win-win situation atau keadaan menang-menang.Win-win ...
www.angkasa.coop/pelancar/Arkib/Jan04/jan05.htm

Bettina David
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Grading comment
i'm not satisfied with the answer.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  yam2u
5 hrs

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
situasi sama-sama menang


Explanation:
"sama-sama menang" sounds more natural in Malay. See examples of its usage in the links below. Many more examples on the internet.


    Reference: http://www.exnal.com/ebb_035p1.asp
    Reference: http://www.suaramerdeka.com/harian/0107/17/kha2.htm
Ramona Ali
Native speaker of: Native in MalayMalay
PRO pts in category: 47

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  nazz
2 hrs