KudoZ home » English to Malay » Photography/Imaging (& Graphic Arts)

corporate communication

Malay translation: komunikasi korporat


15:33 Jan 19, 2008
English to Malay translations [Non-PRO]
Art/Literary - Photography/Imaging (& Graphic Arts) / corporate communication
English term or phrase: corporate communication
about corporate communication in subject graphic design
meaning of corporate communication
zetty
Malay translation:komunikasi korporat
Explanation:
Dalam konteks "graphics design", saya berpendapat maksud yang sesuai untuk "communication" ialah hubungan atau komunikasi dalam dunia korporat.
Selected response from:

xxxmalaytransla
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5komunikasi korporatazita aziz
3 +2komunikasi korporatxxxmalaytransla


  

Answers


1 day44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
komunikasi korporat


Explanation:
Dalam konteks "graphics design", saya berpendapat maksud yang sesuai untuk "communication" ialah hubungan atau komunikasi dalam dunia korporat.

xxxmalaytransla
Native speaker of: Native in MalayMalay
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  9azman: Pada saya terjemahan untuk Corporate Communication yang terbaik adalah Perhubungan Korporat bukannya komunikasi korporat. Maksud komunikasi lebih kepada pertuturan, percakapan atau bersuara
197 days

agree  azita aziz
213 days

214 days   confidence: Answerer confidence 5/5
komunikasi korporat


Explanation:
Dalam bidang rekaan grafik, corporate communication dirujuk kepada perhubungan dalam sektor korporat.
Corporate Communication bermakna komunikasi korporat yang lebih menekankan aspek perhubungan dalam industri tersebut.

azita aziz
Specializes in field
Native speaker of: Native in MalayMalay