KudoZ home » English to Norwegian » Agriculture

Auto Section Control

Norwegian translation: automatisk bomseksjonskontroll


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Auto Section Control
Norwegian translation:automatisk bomseksjonskontroll
Entered by: Egil Presttun

00:07 Feb 11, 2009
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Agriculture
English term or phrase: Auto Section Control
http://www.hardi-us.com/News/2007/EZ Boom.aspx
http://www.jetstream.com.au/tech.cfm?tech=GPS
Egil Presttun
Norway
automatisk regulering av bommens enkeltområder
Explanation:
"Auto section control" betyr at enkelte av dysene/områdene på bommen slås av når du kjører over steder som allerede har blitt sprøytet. Søk på "boom section" for flere referanser.

With the GPS data provided by your existing guidance system, BoomPilot will automatically switch off sprayer boom sections when they enter a previously applied area.
http://www.teejet.com/english/home/products/precision-farmin...
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
Takker
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3automatisk regulering av bommens enkeltområder
Bjørnar Magnussen
2Automatisk dysestyringxxxnortranslate


Discussion entries: 1





  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
auto section control
automatisk regulering av bommens enkeltområder


Explanation:
"Auto section control" betyr at enkelte av dysene/områdene på bommen slås av når du kjører over steder som allerede har blitt sprøytet. Søk på "boom section" for flere referanser.

With the GPS data provided by your existing guidance system, BoomPilot will automatically switch off sprayer boom sections when they enter a previously applied area.
http://www.teejet.com/english/home/products/precision-farmin...

Bjørnar Magnussen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 15
Grading comment
Takker

10 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
auto section control
Automatisk dysestyring


Explanation:
Jeg er klar over at dette egentlig er litt på siden i forhold til utgangspunktet, men som Bjørnar nevner gjelder dette styringen av de forskjellige seksjonene av bommen.
Dysestyring beskriver det egentlig det samme, mens man i praksis muligens slår av hele seksjoner med dyser, ikke enkeltdyser.
Mulig at "automatisk dysegruppestyring" kan gi inspirasjon til enda bedre ideer.



xxxnortranslate
Norway
Native speaker of: Norwegian