KudoZ home » English to Norwegian » Automotive / Cars & Trucks

Wheel liner / wheel arch liner

Norwegian translation: hjulfôring / innerskjerm


17:23 Jul 11, 2008
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Fra reparasjonsbeskrivelse
English term or phrase: Wheel liner / wheel arch liner
Hva er "wheel liner" eller "wheel arch liner"? Fra bildesøk på google ser det ut til at det er et plastinnlegg i skjermene, som ligger over hjulene... ser ut til at det brukes noe om hverandre i reparasjonsbeskrivelsen, men jeg vet ikke om begge uttrykkene beskriver det samme.
torb
Norway
Norwegian translation:hjulfôring / innerskjerm
Explanation:
Det finnes noe som heter "wheel liner". Etter det jeg forstår er det en gummi- eller metallring inne i hjulet som er der for å dempe lyd, hindre gjenstander/væske i å trenge inn i hjulet osv. Dette er imidlertid ikke noe som er mye i bruk utenfor bilsport, tror jeg (jeg er på tynn is her). Jeg har funnet "wheel liner" brukt i betydningen "wheel arch liner" her:

http://www.civicforums.com/forums/186-other-7th-gen/305243-r...

... så det er sannsynlig at din mistanke om at de blander begrepene er velbegrunnet. Spør oppdragsgiver for å være sikker.

"Wheel arch liner" er innerskjerm, altså den platen som skiller hjulbuen/hjulhuset (der hjulene sitter) fra bilens indre. Kjør bildesøk på de respektive begrepene på Google for verifisering.

Selected response from:

Kjell Thornes
Spain
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1hjulkapsel / innerskjermInkuria
3hjulfôring / innerskjerm
Kjell Thornes


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wheel liner / wheel arch liner
hjulfôring / innerskjerm


Explanation:
Det finnes noe som heter "wheel liner". Etter det jeg forstår er det en gummi- eller metallring inne i hjulet som er der for å dempe lyd, hindre gjenstander/væske i å trenge inn i hjulet osv. Dette er imidlertid ikke noe som er mye i bruk utenfor bilsport, tror jeg (jeg er på tynn is her). Jeg har funnet "wheel liner" brukt i betydningen "wheel arch liner" her:

http://www.civicforums.com/forums/186-other-7th-gen/305243-r...

... så det er sannsynlig at din mistanke om at de blander begrepene er velbegrunnet. Spør oppdragsgiver for å være sikker.

"Wheel arch liner" er innerskjerm, altså den platen som skiller hjulbuen/hjulhuset (der hjulene sitter) fra bilens indre. Kjør bildesøk på de respektive begrepene på Google for verifisering.




    Reference: http://www.bilpleien.as/default.asp?Valgt=Ja&Mode=Meny&Under...
    Reference: http://www.askimbilpleie.com/4.html
Kjell Thornes
Spain
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 16

1 day3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wheel liner / wheel arch liner
hjulkapsel / innerskjerm


Explanation:
En "wheel liner" er i utgangspunktet en hjulkapsel, men det brukes også, som Kjell helt korrekt skriver, som kortform for "wheel arch liner".


    Reference: http://www.tradeunion.com/toplineproducts/subs/simulators.ht...
Inkuria
Norway
Meets criteria
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kjell Thornes: Jeg har sett for lite på "Pimp my ride". Ante ikke at det fantes så mange typer hjulkapsler (hver med sitt navn på engelsk). Jeg hadde i hvert fall andre delen rett.
22 hrs
  -> Takk, Kjell -- og ja, du hadde så absolutt andre delen rett. :)