KudoZ home » English to Norwegian » Automotive / Cars & Trucks

tow hook

Norwegian translation: slepekrok


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tow hook
Norwegian translation:slepekrok
Entered by: Lars Finsen

07:52 Apr 1, 2003
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / automotive
English term or phrase: tow hook
Med dette forstår man vel vanligvis 'tilhengerfeste', men er de så ekvivalente at denne oversettelsen kan brukes i en patenttekst. Jeg er også meget mottakelig for forlag til oversettelse av frasen 'tow hook accommodation arrangement or adapter', som jeg antar må analyseres som 'tow hook accommodation arrangement or tow hook adapter'. Eller hva?
Lars Finsen
slepekrok
Explanation:
Føyer til "tilslutningsstykke" som oversetting av adapter i setningen du lurte på. Lurer på om de mener avtagbart hengerfeste??

Det er også noe som heter "slepeøye". I linken under står det "Slepeøye foran og bak." Ser ut som det er snakk om 1986-modeller av Mercedes.

Ser også at "towing hook" blir brukt om slepekrok.
Selected response from:

Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Grading comment
Tilslutningsstykke er vel den beste oversettelsen for adapter, men akkurat her valgte jeg å bruke 'slepekrokfeste' i stedet for den lange formuleringen, jeg mener det er dekkende.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1slepekrok
Hege Jakobsen Lepri
4slepekrok
Vedis Bjørndal
3slepekrok
Ivan Eikås Skjøstad


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
slepekrok


Explanation:
Er ikke slepekrok mer eksakt enn tilhengerfeste?
Slepekrokinnretning/ slepekroktilpasser kan kanskje gå an.




    Reference: http://www.hsh.no/hs/syk/sykepleielab/fih/FELLES/nytt/ekst_i...
Hege Jakobsen Lepri
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Trond Ruud
1 day4 hrs

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
slepekrok


Explanation:
Dette er i vanlig bruk, se Google. Det andre spørsmålet: Jeg foreslår; "tilpasset for slepekrok".
Har liten tid. Ellers ville jeg prøvd å lete litt mer om dette.
Lykke til!



Vedis Bjørndal
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
slepekrok


Explanation:
Føyer til "tilslutningsstykke" som oversetting av adapter i setningen du lurte på. Lurer på om de mener avtagbart hengerfeste??

Det er også noe som heter "slepeøye". I linken under står det "Slepeøye foran og bak." Ser ut som det er snakk om 1986-modeller av Mercedes.

Ser også at "towing hook" blir brukt om slepekrok.


    Reference: http://www.mercefreaken.com/brosjyrer/w124_bensin/w124bensin...
Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 24
Grading comment
Tilslutningsstykke er vel den beste oversettelsen for adapter, men akkurat her valgte jeg å bruke 'slepekrokfeste' i stedet for den lange formuleringen, jeg mener det er dekkende.