KudoZ home » English to Norwegian » Automotive / Cars & Trucks

vehicle body

Norwegian translation: karosseri


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:vehicle body
Norwegian translation:karosseri
Entered by: Lars Finsen

13:09 Apr 1, 2003
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Automotive
English term or phrase: vehicle body
Hva sier vi? Karosseri? Eller er det alternativer?
Lars Finsen
karosseri
Explanation:
Joda, vi sier karosseri - men det spørs litt hva som menes, hvilket slett ikke alltid er gitt. Hvis det menes noe mer enn det ytre skallet, kan karosseriramme eller karosseristruktur være alternativer.
Selected response from:

Per Bergvall
Norway
Grading comment
Jeg brukte karosseristruktur i oversettelsen, det passet bedre i denne sammenhengen. Ellers bruker man nok bare 'karosseri' til vanlig.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Karosseri
Amber Intl.
4 +1karosseri
Per Bergvall
4karosseri
Eivind Lilleskjaeret


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Karosseri


Explanation:
Det finnes vel ikke alternativer til det? Var i bilbransjen i mange år og har aldri hørt om alternativer.

Amber Intl.
Native speaker of: Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal), Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 5

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eivind Lilleskjaeret: var visst sent ute her
2 mins

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
karosseri


Explanation:
Joda, vi sier karosseri - men det spørs litt hva som menes, hvilket slett ikke alltid er gitt. Hvis det menes noe mer enn det ytre skallet, kan karosseriramme eller karosseristruktur være alternativer.

Per Bergvall
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 240
Grading comment
Jeg brukte karosseristruktur i oversettelsen, det passet bedre i denne sammenhengen. Ellers bruker man nok bare 'karosseri' til vanlig.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Liss Myrås: Jeg må rett og slett si meg enig med din forklaring her også Per :o)
12 mins

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
karosseri


Explanation:
tror du er på trygg grunn der. Prestesæter nøler ikke med å gi "karosseri" for "body". Som annet belegg er det jo ikke mulig å glemme alle de morsomme feiloversettelser som "body work" har ført til. :-)

Eivind Lilleskjaeret
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian