KudoZ home » English to Norwegian » Automotive / Cars & Trucks

Fleet Engineer

Norwegian translation: bilparkens (sjefs)mekaniker / teknisk ansvarlig


15:03 Dec 5, 2004
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: Fleet Engineer
Den som er ansvarlig for vognparken i et transportfirma (her dreier det seg om store biler og langtransport)
Astrid Waatland
Norway
Norwegian translation:bilparkens (sjefs)mekaniker / teknisk ansvarlig
Explanation:
Cummins sier: ( http://www.cummins.com/eu/pages/en/products/trucks/infosyste... )
All the essential operational, fuel and trip data collected by the engine electronic management system can be quickly accessed and translated into clear, precise information for the driver, the fleet manager and the fleet engineer.

Jeg tror det dreier seg om den rent tekniske siden og derfor ikke bilparkansvarlig, men heller teknisk ansvarlig.

"Teamets sjefsmekaniker, Glen Waters, har tidligere vært mekaniker for Mario Andretti, Ronnie Petterson, Gunnar Nilsson og Emerson Fittipaldi i Team Lotus."

"3. Eventuell kollisjonsskade uten personskade skal meldes til bilparkansvarlig, bilansvarlig eller vakttelefonen."
Selected response from:

Tore Bjerkek
Canada
Grading comment
Jeg valgte å bruke en kombinasjon av dine to forslag - 'bilparkansvarlig'. Det er riktig at det i denne sammenhengen dreier seg om en teknisk ansvarlig for alle bilene. Tusen takk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3bilparkens (sjefs)mekaniker / teknisk ansvarlig
Tore Bjerkek
3bilparkadministrator
Per Riise


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fleet engineer
bilparkadministrator


Explanation:
Dette er i hvert fall i bruk.

Per Riise
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 69

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fleet engineer
bilparkens (sjefs)mekaniker / teknisk ansvarlig


Explanation:
Cummins sier: ( http://www.cummins.com/eu/pages/en/products/trucks/infosyste... )
All the essential operational, fuel and trip data collected by the engine electronic management system can be quickly accessed and translated into clear, precise information for the driver, the fleet manager and the fleet engineer.

Jeg tror det dreier seg om den rent tekniske siden og derfor ikke bilparkansvarlig, men heller teknisk ansvarlig.

"Teamets sjefsmekaniker, Glen Waters, har tidligere vært mekaniker for Mario Andretti, Ronnie Petterson, Gunnar Nilsson og Emerson Fittipaldi i Team Lotus."

"3. Eventuell kollisjonsskade uten personskade skal meldes til bilparkansvarlig, bilansvarlig eller vakttelefonen."

Tore Bjerkek
Canada
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Jeg valgte å bruke en kombinasjon av dine to forslag - 'bilparkansvarlig'. Det er riktig at det i denne sammenhengen dreier seg om en teknisk ansvarlig for alle bilene. Tusen takk!