KudoZ home » English to Norwegian » Bus/Financial

business casual

Norwegian translation: uformelle forretningsklær


17:27 Mar 28, 2002
English to Norwegian translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: business casual
Fins det et godt norsk uttrykk
for dette?
Erling Dugan
United States
Norwegian translation:uformelle forretningsklær
Explanation:
uformelt forretningskledd

Et uttrykk for folkene i Språkrådet...
Selected response from:

anebjordal
Ecuador
Grading comment
Passer best i den sammenhengen jeg skal bruke uttrykket.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3uformelt kontorantrekkInkuria
3uformelle forretningsklæranebjordal


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uformelle forretningsklær


Explanation:
uformelt forretningskledd

Et uttrykk for folkene i Språkrådet...

anebjordal
Ecuador
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 195
Grading comment
Passer best i den sammenhengen jeg skal bruke uttrykket.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
uformelt kontorantrekk


Explanation:
Ane har rett i at det ikke finnes noe etablert uttrykk på norsk, så dette er bare ment som et forslag til.

Inkuria
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in pair: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Solveig Hansen: Støtter dette forslaget.
4 hrs
  -> Takk!

agree  Tore Bjerkek
20 hrs
  -> Takk!

agree  Eva Thomsen
1 day15 hrs