KudoZ home » English to Norwegian » Bus/Financial

indirect parent

Norwegian translation: indirekte morselskap


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:indirect parent
Norwegian translation:indirekte morselskap
Entered by: Erling Dugan

02:48 Jul 19, 2002
English to Norwegian translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: indirect parent
One company is the indirect parent of another company
Erling Dugan
United States
indirekte morselskap
Explanation:
... men jeg kan ikke huske å ha sett akkurat det uttrykket. Ville vel kanskje skrevet om, til noe slikt som: "Morselskapet er indirekte eier av datterselskapet."
Indirekte morselskapet vil imidlertid også bli forstått.
Selected response from:

Eivind Lilleskjaeret
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1indirekte morselskap
Eivind Lilleskjaeret
3indirekt morselskapRowan Morrell


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
indirekt morselskap


Explanation:
parent = parent company = morselskap

Rowan Morrell
New Zealand
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 12

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
indirekte morselskap


Explanation:
... men jeg kan ikke huske å ha sett akkurat det uttrykket. Ville vel kanskje skrevet om, til noe slikt som: "Morselskapet er indirekte eier av datterselskapet."
Indirekte morselskapet vil imidlertid også bli forstått.

Eivind Lilleskjaeret
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 207

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Trond Ruud: hva med bare "indirekte eier"?
5 hrs