KudoZ home » English to Norwegian » Bus/Financial

general counsel

Norwegian translation: juridisk rådgiver


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:general counsel
Norwegian translation:juridisk rådgiver
Entered by: Elisabeth Bull

08:50 Aug 26, 2002
English to Norwegian translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: general counsel
En jobbtittel i et større selskap.
Elisabeth Bull
juridisk rådgiver
Explanation:
Svenkerud oversetter "counsel" bl.a. som "juridisk rådgiver el. konsulent"
Selected response from:

Eivind Lilleskjaeret
Grading comment
Takk - jeg tror denne kan brukes.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1juridisk rådgiver
Eivind Lilleskjaeret
3overordnet prosessfullmektig
Ellen-Marie Kristiansen Ritchie


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
juridisk rådgiver


Explanation:
Svenkerud oversetter "counsel" bl.a. som "juridisk rådgiver el. konsulent"

Eivind Lilleskjaeret
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 207
Grading comment
Takk - jeg tror denne kan brukes.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vedis Bjørndal
52 mins

42 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
overordnet prosessfullmektig


Explanation:
Prosessfullmektig as in lawyer. Or perhaps "overprosessfullmektig"?

Ellen-Marie Kristiansen Ritchie
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 72