KudoZ home » English to Norwegian » Bus/Financial

Corporate secretary

Norwegian translation: direksjonssekretær


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:corporate secretary (us)
Norwegian translation:direksjonssekretær
Entered by: Elisabeth Bull

08:52 Aug 26, 2002
English to Norwegian translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Corporate secretary
En jobbtittel i et større selskap (rimelig høyt oppe, ingen 'vanlig' sekretær).
Elisabeth Bull
direksjonssekretær
Explanation:
Antar at dette er det samme som company secretary på UK engelsk, dvs. en som har samme funksjon
Selected response from:

Rannheid Sharma
Grading comment
Jeg tror dette passer for min oversettelse og takker for hjelpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4adminstrasjonssekretær
Vedis Bjørndal
3direksjonssekretærRannheid Sharma


  

Answers


1 day4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
adminstrasjonssekretær


Explanation:
Dette er en tittel som er brukt en del i dag om en ansatt som tar hånd om både personal og lønn, regnskap etc.
Vet ikke om det passer inn i dokumentet du jobber med-

"Corporate" står jo for bedrifts-, firma-, selskap- i ordsammensetninger, men det passer ikke særlig godt her, syns jeg.

Vedis Bjørndal
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 259

2 days26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
direksjonssekretær


Explanation:
Antar at dette er det samme som company secretary på UK engelsk, dvs. en som har samme funksjon

Rannheid Sharma
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 175
Grading comment
Jeg tror dette passer for min oversettelse og takker for hjelpen.