KudoZ home » English to Norwegian » Bus/Financial

Business Direct

Norwegian translation: Direktemarkedsføring rettet mot bedrifter


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Business Direct
Norwegian translation:Direktemarkedsføring rettet mot bedrifter
Entered by: Elisabeth Bull

10:10 Nov 5, 2003
English to Norwegian translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Business Direct
An entry in a survey regarding various aspects of running a business. Direktehandel?
Elisabeth Bull
Direktemarkedsføring rettet mot bedrifter
Explanation:
Jeg mener (uten å være mer enn 50% sikker) at Business Direct er kortform for Business Direct Marketing i dette eksempelet.

Direct Marketing = Direktemarkedsføring, og er mest kjent i formene DM(Direct Mail) eller databasemarkedsføring. Hensikten er å skape interaktivitet hos mottaker, og dette tilfellet er det bedrifter som er målet.

Selected response from:

Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Grading comment
Det viste seg at BD skulle stå uoversatt akkurat her, men jeg takker likevel for rask hjelp.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Direkte salgPieter_H
3Direktemarkedsføring rettet mot bedrifter
Ivan Eikås Skjøstad


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
business direct
Direktemarkedsføring rettet mot bedrifter


Explanation:
Jeg mener (uten å være mer enn 50% sikker) at Business Direct er kortform for Business Direct Marketing i dette eksempelet.

Direct Marketing = Direktemarkedsføring, og er mest kjent i formene DM(Direct Mail) eller databasemarkedsføring. Hensikten er å skape interaktivitet hos mottaker, og dette tilfellet er det bedrifter som er målet.




    Reference: http://www.the-dma.org/seminars/basicsb2b.shtml
Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in pair: 861
Grading comment
Det viste seg at BD skulle stå uoversatt akkurat her, men jeg takker likevel for rask hjelp.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
business direct
Direkte salg


Explanation:
Jeg er vel ikke helt uenig med foregående svar, men heller til meningen at det i denne også kan bety "salg" og ikke markedsføring.

Så, dersom det i undersøkelsen forekommer referenser til hvordan omsetingen til en bedrift fordeler seg ( direkte,agentur,forhandlersalg) , bør mitt svar kunne være et alternativ.

HTH

med hilsen, Piet


Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 50