KudoZ home » English to Norwegian » Business/Commerce (general)

aerospace business

Norwegian translation: luft- og romfartsindustri / -bedrift


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:aerospace business
Norwegian translation:luft- og romfartsindustri / -bedrift
Entered by: Tore Bjerkek

15:06 Mar 3, 2004
English to Norwegian translations [PRO]
Business/Commerce (general)
English term or phrase: aerospace business
En bedrift som produserer motorer til fly etc.
Ellen-Marie Kristiansen Ritchie
Norway
luft- og romfartsindustri
Explanation:
for å være sikker.
Det er ingen grenser mellom disse.
Selected response from:

Tore Bjerkek
Canada
Grading comment
Tusen takk for hjelpen alle sammen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1fly- og romfartsbedrift
Vedis Bjørndal
5luft- og romfartsindustri
Tore Bjerkek
5Leverandør til luftfartsindustrien
Amber Intl.
4flyfabrikk
Sigbjørn Hovda
4luftfartsindustri
Per Bergvall


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
luftfartsindustri


Explanation:
Burde holde med mindre bedriften også er borti romfarten.

Per Bergvall
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 70

49 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
luft- og romfartsindustri


Explanation:
for å være sikker.
Det er ingen grenser mellom disse.

Tore Bjerkek
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 43
Grading comment
Tusen takk for hjelpen alle sammen!

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
flyfabrikk


Explanation:
Mener at dette ofte blir brukt i denne sammenhengen

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 23 mins (2004-03-03 16:30:04 GMT)
--------------------------------------------------

Hvis det er snakk om én bedrift, som f.eks. Boeing eller Airbus.

Sigbjørn Hovda
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 12

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Leverandør til luftfartsindustrien


Explanation:
Ettersom det her dreier seg om en bedrift som kun produserer flymotorer, går jeg ut ifra at bedriften er en underleverandør og ikke det selskapet som er den egentlige produsenten, som f.eks. Boeing.

Amber Intl.
Specializes in field
Native speaker of: Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal), Native in EnglishEnglish

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
fly- og romfartsbedrift


Explanation:
'Business' står mer for et (forretnings-)foretak enn industri her, mener jeg.
Se ref.


    Reference: http://www-5.ibm.com/no/solutions/plm/press/archive.html
Vedis Bjørndal
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tore Bjerkek
1 hr