KudoZ home » English to Norwegian » Chemistry; Chem Sci/Eng

gyro therm

Norwegian translation: Gyro-Therm


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:gyro therm
Norwegian translation:Gyro-Therm
Entered by: Bjørnar Magnussen

19:18 Mar 4, 2007
English to Norwegian translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: gyro therm
fra en tv-serie som handler om en som framstiller biodieslel hjemme i garasjen. Han bruker et gyro therm som er en slags kombinert varmeplate og magnet til å lage blandinger. I kolben er det en liten dings som ser ut som en bønne som spinner rundt på grunn av magneten i plata. Er det noen som har peiling på hva dette kan hete på norsk?
Camilla Aasheim
Norway
Gyro-Therm
Explanation:
Iht referansene under er "gyro therm" et varemerke, og da bør det ikke oversettes. Ev. kan du skrive en forklaring i parentes.

Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
takk Bjørnar
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Gyro-Therm
Bjørnar Magnussen
4termogyro
Per Bergvall


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
termogyro


Explanation:
Dette blir litt 'rumpeldunk', tror jeg - er det en realistisk. gangbar dings du er ute etter så har vi et problem...

Per Bergvall
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 18

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Gyro-Therm


Explanation:
Iht referansene under er "gyro therm" et varemerke, og da bør det ikke oversettes. Ev. kan du skrive en forklaring i parentes.



Example sentence(s):
  • The Gyro-Therm™ technology typically provides both a 50% reduction in NOx lower operating costs and decrease NOx emissions.
  • The PJ flow has found commercial application in gas fired burners (commercialised under the trademark name Gyro-Therm)

    Reference: http://www.adelaide.edu.au/research/profiles/content/tec_fla...
    Reference: http://www.springerlink.com/index/W91G763242634852.pdf
Bjørnar Magnussen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 72
Grading comment
takk Bjørnar