KudoZ home » English to Norwegian » Cinema, Film, TV, Drama

prop master

Norwegian translation: rekvisitør


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:prop master
Norwegian translation:rekvisitør
Entered by: Ida Eliassen-Coker

09:06 Sep 12, 2007
English to Norwegian translations [PRO]
Art/Literary - Cinema, Film, TV, Drama / prop master
English term or phrase: prop master
Someone who manages the props for a movie shoot
Ida Eliassen-Coker
rekvisitør
Explanation:
Dette er yrkesbetegnelsen i norsk filmindustri; se link nedenfor. Prop er rekvisitt

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2007-09-12 09:13:00 GMT)
--------------------------------------------------

Se f.eks. http://www.studieguiden.no/index.php?page=yrker&yrke_id=58
En rekvisitør arbeider med å skaffe det nødvendige tilbehøret (rekvisittene) som trengs til en teater-, opera-, film-, radio- eller tv-forestilling.
Selected response from:

Eivind Lilleskjaeret
Grading comment
Takk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1rekvisitør
Eivind Lilleskjaeret
4rekvisittsjef/scenografisjef
Toralf Mjelde
4rekvisittansvarlig
Bjørnar Magnussen


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rekvisittansvarlig


Explanation:
Se referanser:

Example sentence(s):
  • ha ansvar for å følge budsjettet for rekvisittarbeidet og ut i fra dette vurdere hva som kan lages av rekvisittansvarlig
  • Rekvisittansvarlig under forestilling: George C. Francis og Andre Søfteland

    spelhandboka.no/rekvisittansvarlig.asp
    Reference: http://www.sydvestenteater.no/PROGRAM.doc
Bjørnar Magnussen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 30

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rekvisittsjef/scenografisjef


Explanation:
Check out this link:

http://www.lambertseterrevyen.no/2004/?side=det_hemmelige_bu...

Toralf Mjelde
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
rekvisitør


Explanation:
Dette er yrkesbetegnelsen i norsk filmindustri; se link nedenfor. Prop er rekvisitt

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2007-09-12 09:13:00 GMT)
--------------------------------------------------

Se f.eks. http://www.studieguiden.no/index.php?page=yrker&yrke_id=58
En rekvisitør arbeider med å skaffe det nødvendige tilbehøret (rekvisittene) som trengs til en teater-, opera-, film-, radio- eller tv-forestilling.



    Reference: http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls...
Eivind Lilleskjaeret
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Takk!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Toralf Mjelde: Er han/hun nødvendigvis sjef?
3 mins
  -> nei, nettopp ;-)