KudoZ home » English to Norwegian » Computers: Hardware

ALM Rotary Motor

Norwegian translation: ALM Roterende motor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ALM Rotary Motor
Norwegian translation:ALM Roterende motor
Entered by: ojinaga

02:52 Aug 13, 2004
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware
English term or phrase: ALM Rotary Motor
Det er fra en overskrift i en tabell som lister opp ting som har med computer aa gjoere

Takker paa forhaand for hjelpen
ojinaga
ALM Roterende motor
Explanation:
Dette er tekst på et alarmpanel for et kontrollsystem for rørledninger. ALM er forkortelse for alarm og bør neppe oversettes til noe annet.

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs 17 mins (2004-08-13 15:10:08 GMT)
--------------------------------------------------

Meningen med teksten er sikkert noe som likner på dette:
- Alarm for motor for roterende rør-renser - eller
- Alarm for motor for roterende ventil - eller
- Alarm for motor for roterende ett-eller-annet

Dersom man visste at det ett-eller-annet som roterer kalles xxxx, burde nok oversettelsen heller være:

ALM Motor for roterende xxxx

Originalteksten er gjort kortfattet fordi det dreier seg om et alarmpanel, og det ufullstendige uttrykket \'rotating\' innebærer at det er underforstått at fagpersonen som avleser alarmpanelet vet hva som er roterende.

http://globalspec.com/Industrial-Directory/synchronous_motor...
http://www.aqua-dyne.com/Products/CleaningSystems/rotary_pip...

Jeg gjetter at disse spørsmålene dreier seg om elektrisk og elektronisk utstyr for drift og overvåkning av en rørledning og tilhørende utstyr (kanskje også boreutstyret) i forbindelse med oljebrønner, muligens landbaserte.
Selected response from:

Tor G Jensen
Grading comment
Takk
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ALM Roterende motor
Tor G Jensen
2 -1ALM wankelmotor
Per Riise


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
alm rotary motor
ALM wankelmotor


Explanation:
Vet ikke helt hva det har med datamaskiner å gjøre, men rotary motor er da en wankelmotor?!

Per Riise
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Per Bergvall: Ikke det at jeg har noe bedre forslag - men Wankelmotor faller på sin egen urimelighet. Alle elektromotorer og mange forbrenningsmotorer er rotasjonsmotorer. Eller for å si det slik - bare fordi bananer er mat, er ikke all mat bananer.
2 hrs
  -> Enig med du, men Kunnskapsforlagets tekniske definerer både rotary motor & rotary engine som wankelmotor.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
alm rotary motor
ALM Roterende motor


Explanation:
Dette er tekst på et alarmpanel for et kontrollsystem for rørledninger. ALM er forkortelse for alarm og bør neppe oversettes til noe annet.

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs 17 mins (2004-08-13 15:10:08 GMT)
--------------------------------------------------

Meningen med teksten er sikkert noe som likner på dette:
- Alarm for motor for roterende rør-renser - eller
- Alarm for motor for roterende ventil - eller
- Alarm for motor for roterende ett-eller-annet

Dersom man visste at det ett-eller-annet som roterer kalles xxxx, burde nok oversettelsen heller være:

ALM Motor for roterende xxxx

Originalteksten er gjort kortfattet fordi det dreier seg om et alarmpanel, og det ufullstendige uttrykket \'rotating\' innebærer at det er underforstått at fagpersonen som avleser alarmpanelet vet hva som er roterende.

http://globalspec.com/Industrial-Directory/synchronous_motor...
http://www.aqua-dyne.com/Products/CleaningSystems/rotary_pip...

Jeg gjetter at disse spørsmålene dreier seg om elektrisk og elektronisk utstyr for drift og overvåkning av en rørledning og tilhørende utstyr (kanskje også boreutstyret) i forbindelse med oljebrønner, muligens landbaserte.

Tor G Jensen
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 80
Grading comment
Takk