KudoZ home » English to Norwegian » Computers: Software

Pit Jitter

Norwegian translation: pit-jitter


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Pit Jitter
Norwegian translation:pit-jitter
Entered by: Tor G Jensen

08:37 Jun 20, 2005
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software / CD/DVD-brenning
English term or phrase: Pit Jitter
I forbindelse med kvalitetsjekk av brennbare medier.
Jmfr Land Jitter
voice
pit-jitter
Explanation:
Se svaret på "Land Jitter"
Selected response from:

Tor G Jensen
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4pit-jitter
Tor G Jensen
4variasjoner(ne) i fysisk plassering av en brent grop i forhold til tidsreferansen.
Roald Toskedal


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pit jitter
variasjoner(ne) i fysisk plassering av en brent grop i forhold til tidsreferansen.


Explanation:
Jeg kjenner ikke nøyaktig denne termen, men generelt kan man si at "jitter" refererer til unøyaktigheter i tidsrelasjonene i isokrone systemer, f.eks. i en klokkefrekvens regenerert fra et isokront signal.

Jeg våger derfor å antyde at dette kan bety variasjonene (unøyaktighetene) i plasseringen av den brente gropen i en plate, referert til en klokkepuls eller annen tids-/vinkelreferanse når platen roterer med en gitt, fast hastighet.


    Reference: http://www.cpupedia.com/definition/jitter.aspx
Roald Toskedal
Norway
Works in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 4

6 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pit jitter
pit-jitter


Explanation:
Se svaret på "Land Jitter"

Tor G Jensen
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 101