KudoZ home » English to Norwegian » Computers: Software

link light

Norwegian translation: tilkoplingsindikator


21:02 Apr 9, 2007
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
English term or phrase: link light
The network card has a link light, but it cannot connect to the broadband.
Hanne Aas
Norway
Norwegian translation:tilkoplingsindikator
Explanation:
Also called linjeindikator
Selected response from:

Per Bergvall
Norway
Grading comment
Jeg valgte din variant. Takk for god hjelp!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Nettverkskortets link-lys er tent...
Bjørnar Magnussen
4tilkoplingsindikator
Per Bergvall


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tilkoplingsindikator


Explanation:
Also called linjeindikator

Per Bergvall
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 74
Grading comment
Jeg valgte din variant. Takk for god hjelp!

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
The network card has a link light...
Nettverkskortets link-lys er tent...


Explanation:
Slik forstår jeg setningen. Du kan også bruke "tilkoplingsindikator" (slik som Per foreslår) i stedet for link-lys.

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2007-04-10 07:12:12 GMT)
--------------------------------------------------

Hvis du bruker "tilkoplingsindikator", blir oversettelsen: "Det lyser i nettverkskortets tilkoplingsindikator..."

Example sentence(s):
  • NC-2100w Brukerhåndbok for nettverket. Link-lys (grønt). Lyser når korrekt nettverkstilkobling er opprettet.
Bjørnar Magnussen
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 115

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  absciarretta: Det er dette uttrykket jeg er vant til i hvert fall
22 hrs