KudoZ home » English to Norwegian » Computers (general)

capture card

Norwegian translation: video-opptakskort


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:capture card
Norwegian translation:video-opptakskort
Entered by: Hege Jakobsen Lepri

08:56 Mar 13, 2002
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general) / Computers
English term or phrase: capture card
En eller annen form for kort til å innstallere internt i PC-en.
Hege Jakobsen Lepri
videoopptakskort
Explanation:
En enhet som lar deg lagre video som avspilles på PCen, f.eks. gjennom en TV-mottager, DVD-spiller, osv. Lagrer video som oftest i enten MPEG 1 eller MPEG 2.
Selected response from:

Eivind Lilleskjaeret
Grading comment
Takk for hjelpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5innfangingskort, fangstkortxxxdatadok
5videokortKnut Utsi
4 +1videoopptakskort
Eivind Lilleskjaeret
4capture-kort
Mats Wiman


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
capture-kort


Explanation:
heter det sansynligvis


    Native Scandinavian (Swede) with Norwegian friends
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
videoopptakskort


Explanation:
En enhet som lar deg lagre video som avspilles på PCen, f.eks. gjennom en TV-mottager, DVD-spiller, osv. Lagrer video som oftest i enten MPEG 1 eller MPEG 2.


    Reference: http://office.microsoft.com/norge/assistance/2002/articles/p...
Eivind Lilleskjaeret
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Takk for hjelpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Thomsen
7 mins

26 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
videokort


Explanation:
"videoopptakskort" også brukt
for "Video capture card".

Knut

Knut Utsi
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian

26 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
innfangingskort, fangstkort


Explanation:
termen er for uspesifikk til at *god* term kan foreslås. Det dreier seg helt klart et kort som er konstruert for å fange inn data av ett eller annet slag, og jeg gjetter på at det som skal fanges inn er videosignal. *I så fall* ville jeg skrevet videofagstkort, eventuelt videoinnfangingskort. Hvis da ikke kunden insisterer på at folk skjønner "capture-kort" bedre, da.

xxxdatadok
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian