KudoZ home » English to Norwegian » Computers (general)

computer peripherals

Norwegian translation: eksterne enheter/ periferenheter


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:computer peripherals
Norwegian translation:eksterne enheter/ periferenheter
Entered by: Hege Jakobsen Lepri

11:28 Mar 13, 2002
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general) / computers
English term or phrase: computer peripherals
jada, vi vet ale hva det er. Jeg har foreløpig oversatt med perifer-innretninger for PC... men jeg liker det overhodet ikke. Har også sett perifer-apparater, men synes ikke det er særlig bedre.
Tips??
Hege Jakobsen Lepri
ekstern enhet
Explanation:
Brukes bl.a. i Windows 2000.
Selected response from:

Elisabeth Bull
Grading comment
Det var sånn ca det jeg var på utkikk etter, men til slutt måtte jeg allikvel bruke periferenheter fordi konteksten uttrykket sto i gjorde at setningen ble for lang (det var del av en tittel på en sjef i et europeisk selskap!

Takk alle sammen!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5ekstern enhet
Elisabeth Bull
5periferutstyrxxxdatadok
4eksternt utstyr
Eivind Lilleskjaeret
4ytre enheter
Camilla Larsen
2Periferienheter/periferiutstyrInkuria


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ytre enheter


Explanation:
ev. "eksterne enheter"

Se f.eks. "Mitt dataleksikon" på www.pcworld.no

Camilla Larsen
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian

11 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Periferienheter/periferiutstyr


Explanation:
Jeg har sett periferienheter og periferiutstyr brukt, men det er vel mest 'periferi' du har lyst å få erstattet med noe annet(?)

Inkuria
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
eksternt utstyr


Explanation:
eller eksterne enheter, tilleggsenheter, -utstyr.

Noen forslag.

Eivind Lilleskjaeret
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
periferutstyr


Explanation:
periferutstyr er vel den generelle termen (som vi blant annet antakelig finner i dataordboken)

xxxdatadok
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian

21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
ekstern enhet


Explanation:
Brukes bl.a. i Windows 2000.

Elisabeth Bull
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 26
Grading comment
Det var sånn ca det jeg var på utkikk etter, men til slutt måtte jeg allikvel bruke periferenheter fordi konteksten uttrykket sto i gjorde at setningen ble for lang (det var del av en tittel på en sjef i et europeisk selskap!

Takk alle sammen!