KudoZ home » English to Norwegian » Computers (general)

seamless connectivity

Norwegian translation: sømløs konnektivitet


11:05 Aug 9, 2004
English to Norwegian translations [PRO]
Marketing - Computers (general)
English term or phrase: seamless connectivity
This sleek notebook features the latest
Intel® Centrino? mobile technology for seamless connectivity and extended battery life.

Seamless kan gjerne omskrives til noe annet, men hva skal jeg oversette connectivity med? Ser at Clue bruker tilkoblingsbarhet, men siden dette er en annonsetekst synes jeg ikke det passer helt inn.
Sigbjørn Hovda
Norway
Norwegian translation:sømløs konnektivitet
Explanation:
Her er det bar å bite i det sure eplet og oversette direkte. Denne typen uttrykk er nå blitt vanlig, se bare annonser i Computerworld og lignende. Begge deler hver for seg, og kombinasjonen, gir mange treff på Internett.
Selected response from:

Tor G Jensen
Grading comment
Takk skal dere ha!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4sømløs tilkobling
Ivan Eikås Skjøstad
4sømløs konnektivitet
Tor G Jensen
4konnektivitet
Per Riise


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
konnektivitet


Explanation:
Ihht. Kunnskapsforlagets tekniske EN>NO. Vet ikke om det er noe bedre, men... :-).

Per Riise
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 32

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sømløs konnektivitet


Explanation:
Her er det bar å bite i det sure eplet og oversette direkte. Denne typen uttrykk er nå blitt vanlig, se bare annonser i Computerworld og lignende. Begge deler hver for seg, og kombinasjonen, gir mange treff på Internett.

Tor G Jensen
Works in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 40
Grading comment
Takk skal dere ha!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tore Bjerkek
29 mins

disagree  Per Bergvall: Nei, vet du hva. Connectivity betyr bare tilkoplingsmuligheter.
1 hr

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
sømløs tilkobling


Explanation:
"Universal Plug and Play enables seamless connectivity and communication between Windows and intelligent appliances.",,"Universell Plug and Play gjør det mulig med sømløs tilkobling og kommunikasjon mellom Windows og intelligente apparater.",,"TXT",,"All","Windows XP SP1"

Jeg liker MS sin versjon siden jeg synest tilkobling passer bedre her.


    MS sine ordlister
Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tore Bjerkek: set er vel dette vi sier tildaglig, men konnektivitet er muligens litt «koolere» for en annonse
12 mins

agree  Per Bergvall: Ja, særlig ettersom kildeteksten burde ha sagt simpelthen connection heller enn det utslitte connectivity.
1 hr

agree  Roald Toskedal: Enig med Per, OG med Ivan :)
8 hrs
  -> Jeg takker for støtten. Mitt forslag er best!

agree  André Stryger: Husk også at når vi søker etter forekomster på nettet, er det mye som er dårlig, særlig i annonser, som oversettes av mennesker uten særlig store språkkunnskaper eller bevisste språkholdninger (annet enn at «det må selge»).
2761 days