KudoZ home » English to Norwegian » Electronics / Elect Eng

spade connector

Norwegian translation: gaffelsko/gaffelkabelsko


17:39 Feb 16, 2009
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: spade connector
Jeg finner så få spadekontakter i Google at jeg har mine tvil. Andre uttrykk?
https://secure.wilmslow-audio.co.uk/catalog/index.php?cPath=...
Egil Presttun
Norway
Norwegian translation:gaffelsko/gaffelkabelsko
Explanation:
Bruker vel vanligvis bare gaffelsko, men det heter gaffelkabelsko
Selected response from:

xxxnortranslate
Norway
Grading comment
Det ser ut for meg som vi har med gaffelsko/gaffelkabelsko å gjøre denne gangen. Men vi får huske på at det finnes flere typer "spade connectors" og at ikke alle kan kalles gaffelsko/gaffelkabelsko.

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5spadekontakt
Tor G Jensen
4gaffelsko/gaffelkabelskoxxxnortranslate


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gaffelsko/gaffelkabelsko


Explanation:
Bruker vel vanligvis bare gaffelsko, men det heter gaffelkabelsko


    Reference: http://db.ch2.no/abiko/Datasheet/2018954.pdf
xxxnortranslate
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 42
Grading comment
Det ser ut for meg som vi har med gaffelsko/gaffelkabelsko å gjøre denne gangen. Men vi får huske på at det finnes flere typer "spade connectors" og at ikke alle kan kalles gaffelsko/gaffelkabelsko.

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
spadekontakt


Explanation:
En gaffelsko er ingen spadekontakt. Åpne panseret på bilen og se hva som blir brukt for elektriske tilkoplinger: spadekontakter. Den ene halvparten flat, gjerne med et hull midt på flaten = spaden - og den andre halvparten med falsede sider som griper om spaden når halvpartene trykkes sammen. Spadekontakten er korrosjonssikker og vibrasjonssikker.

Tor G Jensen
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 158
Notes to answerer
Asker: Du har et poeng. Det ser ut som det finnes flere forskjellige typer "spade connectors". Hva vil du si om de som jeg har linket til i spørsmålet? For meg ser de ut som gaffelsko.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxnortranslate: Jeg må innrømme at jeg tok utgangspunkt i den vedlagte bildet/teksten. Men, som Egil sier, du har et poeng. Roy
14 hrs

neutral  Roald Toskedal: I mitt hode heter det "flatstiftkontakt", men det ene kan være like så bra som det andre... :)
2 days9 hrs