KudoZ home » English to Norwegian » Energy / Power Generation

Batteridør

Norwegian translation: batterideksel


13:49 Mar 21, 2007
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation
English term or phrase: Batteridør
Er "batteridør" en anerkjent betegnelse i norske bruksanvisninger? Selv ville jeg vel skrevet "batterilokk".
Ivar Danielsen
Norwegian translation:batterideksel
Explanation:
Jeg syns batterideksel høres bedre ut.
Selected response from:

mlindseth
Norway
Grading comment
Enig, takk for hjelpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2batteridekselmlindseth
3lokket til batterirommet
Bjørnar Magnussen


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
batteridør
batterideksel


Explanation:
Jeg syns batterideksel høres bedre ut.

mlindseth
Norway
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Enig, takk for hjelpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  absciarretta
17 mins

agree  Thomas Deschington
1 hr

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
battery door
lokket til batterirommet


Explanation:
En mulig oversettelse av engelske "battery door".

Example sentence(s):
  • Åpne lokket til batterirommet på. baksiden av kameraet.
  • Lokket til batterirommet skyves fremover til man hører et klikk.

    Reference: http://www.stera.no/pdf/bruksanvisning_nvc.pdf
    Reference: http://home.c2i.net/stig.lindstrom/bruksanvisning.htm
Bjørnar Magnussen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: I setningen "Finn festene til batteridøren på hver side av verktøyet", foretrekker jeg å bare erstatte "batteridør" med "batterideksel", men takk for hjelpen!