KudoZ home » English to Norwegian » Engineering (general)

reverse engineering

Norwegian translation: omvendt utvikling


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:reverse engineering
Norwegian translation:omvendt utvikling
Entered by: Per Magnus

10:12 Aug 2, 2006
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: reverse engineering
Foreløpig har jeg brukt "reverse engineering" også på norsk, men er det noen som har et godt forslag?
Per Magnus
omvendt utvikling
Explanation:
Standard Microsoft terminology, widely used.
Selected response from:

Astrid Aune
Grading comment
Mange takk skal du ha.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2omvendt utviklingAstrid Aune
4tilbakekonstruksjon
Per Bergvall


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
omvendt utvikling


Explanation:
Standard Microsoft terminology, widely used.

Astrid Aune
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mange takk skal du ha.
Notes to answerer
Asker: Hva med "reversert utvikling"?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tore Bjerkek: e
19 mins

agree  Bjørnar Magnussen
49 mins

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tilbakekonstruksjon


Explanation:
Reverse engineering betyr å plukke noe fra hverandre for å se hvordan det virker - og i praksis brukes det oftest om dekomplierling av programvare for å komme til kilden. Hvordan MS har kommet frem til "omvendt utvikling" for dette begrepet, er en liten gåte i seg selv.

Per Bergvall
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 27