KudoZ home » English to Norwegian » Engineering (general)

digital terrestrial lock

Norwegian translation: Lås for digitalt bakkenett


19:59 Mar 5, 2007
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / TV
English term or phrase: digital terrestrial lock
Denne type lås skal finnes på en TV. Ingen sammenheng bortsett fra:

Now setting digital terrestrial lock.
Sigrid Thorbjørnsrud
Norwegian translation:Lås for digitalt bakkenett
Explanation:
Jeg vet ikke sikkert hva denne låsen gjør, men er ganske overbevist om at den har med digitalt bakkenett å gjøre!
Selected response from:

Roald Toskedal
Norway
Grading comment
Tusen takk for hjelpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Lås for digitalt bakkenett
Roald Toskedal
3DTT-lås
Bjørnar Magnussen


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
DTT-lås


Explanation:
Kanskje du kan bruke forkortelsen DTT, som er ganskje kjent i Norge. Du kan ev. skrive (Digital Terrestrial Televisjon - digitalt bakkenett) etterpå hvis det er nok plass.

Example sentence(s):
  • Digital terrestrial televisjon - digitalt bakkenett (DTT)

    Reference: http://www.ntvpluss.no/art.html?catid=5&subcat=5&artid=8
Bjørnar Magnussen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 60

31 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Lås for digitalt bakkenett


Explanation:
Jeg vet ikke sikkert hva denne låsen gjør, men er ganske overbevist om at den har med digitalt bakkenett å gjøre!


    Reference: http://www.netnor.com/rl/ProdDok/Manual%2037_42%20NORSK.pdf
Roald Toskedal
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 19
Grading comment
Tusen takk for hjelpen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tor G Jensen
19 mins
  -> Tusen takk!

agree  Lars Johannessen
58 mins
  -> Tusen takk!

agree  Bjørnar Magnussen: Også et godt alternativ.
11 hrs
  -> Tusen takk!